Men är det lika hemskt att gå in med sin mamma, eller är det just det patriarkala som är problemet?
Det vore lika hemskt, det är överlämnandet som är problemet. En människa kan inte ge bort en annan människa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men är det lika hemskt att gå in med sin mamma, eller är det just det patriarkala som är problemet?
Men varför kör du inte på kyrkans riktlinjer och går in tillsammans med din älskade i stället?Jag vet vad brudöverlämningen ''står för'' detta med lämnas från en man till en anann grejen.
När jag ska gifta mig kommer jag inte ha min far där då han är en liten tönt jag sagt upp bekantskapen med.
Kommer istället ha en nära vän som gör ''papparollen''. Då jag tycker det är fint, lite stöd inför alla folk som glor.
Har lite fobi för att vara i centrum
Jag vet vad brudöverlämningen ''står för'' detta med lämnas från en man till en anann grejen.
När jag ska gifta mig kommer jag inte ha min far där då han är en liten tönt jag sagt upp bekantskapen med.
Kommer istället ha en nära vän som gör ''papparollen''. Då jag tycker det är fint, lite stöd inför alla folk som glor.
Har lite fobi för att vara i centrum
(På mitt bröllop gick jag och min man in tillsammans, tror det är standard inom Svenska kyrkan vilket jag tyckte kändes väldigt bra.).
Ja, det är standard, och som väl är försöker prästerna förklara det för brudpar om frågan kommer upp.
KL
Bästa idén i brudöverlämningsdiskussioner på Buke var den att ens ex skulle lämna över en. Helst då alla ex
Ja, det är standard, och som väl är försöker prästerna förklara det för brudpar om frågan kommer upp.
KL
Bästa idén i brudöverlämningsdiskussioner på Buke var den att ens ex skulle lämna över en. Helst då alla ex
Ditt bröllop, dina regler! Han kommer.Det skulle bli riktigt komplicerat för mig... jag tror inte en av dem har lust att komma över från Kanada för det
Inkluderas då brudgumsöverlämningen på samma sätt?
Och måste man då bjuda alla överlämnare på festen eller är det ok att strunta i det?
Väljer man bara en kyrka med tillräckligt bred gång upp mot altaret så ser jag inga problem med det. Hennes ex travar på ena sidan, hans på den andra. Är de ungefär lika många kanske man kan lägga in små ömsesidiga hoppsasteg, lite åt squaredancehållet.Inkluderas då brudgumsöverlämningen på samma sätt?
Ditt bröllop, dina regler! Han kommer.
Väljer man bara en kyrka med tillräckligt bred gång upp mot altaret så ser jag inga problem med det. Hennes ex travar på ena sidan, hans på den andra. Är de ungefär lika många kanske man kan lägga in små ömsesidiga hoppsasteg, lite åt squaredancehållet.
Varför ska bara pappan lämna över bruden, undrar jag då. Varför får inte mamma vara med?
Varför ska bara pappan lämna över bruden, undrar jag då. Varför får inte mamma vara med?
Brudgummen har ju ofta ett gäng grabbar med sig.Fortfarande undrar jag mest över vem som lämnar över den vilsna brudgummen?
Brudgummen har ju ofta ett gäng grabbar med sig.
De överlämnar brudgummen, och en del av sina lördagar med brudgummen till bruden.
Kyrkvaktmästaren?Fortfarande undrar jag mest över vem som lämnar över den vilsna brudgummen?