Jag vill inte gå på min egen möhippa!

Jag vet vad brudöverlämningen ''står för'' detta med lämnas från en man till en anann grejen.

När jag ska gifta mig kommer jag inte ha min far där då han är en liten tönt jag sagt upp bekantskapen med.
Kommer istället ha en nära vän som gör ''papparollen''. Då jag tycker det är fint, lite stöd inför alla folk som glor.
Har lite fobi för att vara i centrum
Men varför kör du inte på kyrkans riktlinjer och går in tillsammans med din älskade i stället? :)
Då kommer inte alla se på dig utan på er som ett par som har gjort ett val och är ett.
De kommer ju titta på er hela dagen ändå.
Det är något av det finaste med hela bröllopsceremonin tycker jag. När brudparet kommer in. Tillsammans. Av egen fri vilja och av eget val. :heart
 
Jag vet vad brudöverlämningen ''står för'' detta med lämnas från en man till en anann grejen.

När jag ska gifta mig kommer jag inte ha min far där då han är en liten tönt jag sagt upp bekantskapen med.
Kommer istället ha en nära vän som gör ''papparollen''. Då jag tycker det är fint, lite stöd inför alla folk som glor.
Har lite fobi för att vara i centrum

Fast "papparollen" ÄR ju att sitta ner i kyrkbänken och se glad och lite rörd ut.

Sen är det ju såklart upp till var och en om man vill att någon ska spela rollen som "den som i andra länder ger bort den omyndiga bruden till hennes make så att han kan fortsätta ta hand om henne". Men varför man ska blanda in den svenska papparollen förstår jag inte.

Om man dessutom inte vill stå i centrum och gå ner för gången själv är det ju enkelt löst genom att man tar den man ska gifta sig med :idea:
 
(På mitt bröllop gick jag och min man in tillsammans, tror det är standard inom Svenska kyrkan vilket jag tyckte kändes väldigt bra.).

Ja, det är standard, och som väl är försöker prästerna förklara det för brudpar om frågan kommer upp.

KL

Bästa idén i brudöverlämningsdiskussioner på Buke var den att ens ex skulle lämna över en. Helst då alla ex :D
 
Ja, det är standard, och som väl är försöker prästerna förklara det för brudpar om frågan kommer upp.

KL

Bästa idén i brudöverlämningsdiskussioner på Buke var den att ens ex skulle lämna över en. Helst då alla ex :D

Det skulle bli riktigt komplicerat för mig... jag tror inte en av dem har lust att komma över från Kanada för det :crazy:
 
Ditt bröllop, dina regler! Han kommer. :idea:

Skulle inte tro det :p

Jag har sagt åt särbon att får vi för oss att gifta oss ska det vara på en fjälltopp (gärna med intressant geologi :laugh:) med enbart vigselförrättaren och vittnen. Helst ska man bara kunna ta sig dit genom att vandra eller åka helikopter.

Kommentaren blev: "Då kommer min mor och resten av familjen att ha ihjäl oss" :rofl: :rofl: De gillar sina kalas :D
 
Väljer man bara en kyrka med tillräckligt bred gång upp mot altaret så ser jag inga problem med det. Hennes ex travar på ena sidan, hans på den andra. Är de ungefär lika många kanske man kan lägga in små ömsesidiga hoppsasteg, lite åt squaredancehållet.

Gången brukar ju vara rätt bred så det borde inte vara något problem :up:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp