J
johannea
Sv: Jag vill ha get
Hur är det då med flocken? Hur många får måste man ha ör att det ska va ok för dem?
Hur är det då med flocken? Hur många får måste man ha ör att det ska va ok för dem?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, getter kan vara svåra att stängsla in. Min ena morbrors barn fick två ursöta dvärggetter, men de var också helt hopplösa. Inte ens i hundgården gick det att spärra in dem, med 2,5 meter högt stängsel... Det visade sig att de tog vägen över hundkojans tak, upp på hustaket intill, ner på cykelskjulet och ut.
Om de bara åt gräs och gick runt och var söta så var det väl ok, men de klättrade på allt och åt det mesta. Min andra morbror som bor granne hade köpt ny bil - den fick klövrepor... inte bara vid ett tillfälle. Han har jobbat som slaktare och det var nära de små getterna hade hamnat på matbordet! Men min första morbror insåg att det bästa var att ge bort de små vandalerna. Så nu terroriserar de omgivningarna nån annanstans.