Jag vill ha en soffpotatis!

Min Boston terrier är en soffpotatis. Han ogillar kyla och regn och stannar helst inomhus i soffan. När det är kallt behöver han ett täcke, han är väldigt korthårig. Ganska ointresserad av godis och han fattar inte "will to please" :D Men om jag vill ta en 2-3 timmars promenad hänger han med utan problem och har ork efteråt att leka med stallets mopsdam. Och ja, han snarkar.

Ända tills de drabbas av bullisryck och far rundor i huset/trädgården. En bullis på högvarv går inte runt saker utan plöjer rakt igenom allt som står i vägen, utom möjligtvis större träd.

Låter precis som en golden med goldenryck!
Ja, arbetsnarkomanen då. Soffpotatisen springer bara när han leker med sin brorsa, men tröttnar rätt fort och gömmer sig under en buske (enda säkra stället om man vill slippa springa) :D Och så springer han litegrann när han ska rymma, men det tycker jag inte räknas.

Den lugnaste och "tråkigaste" hunden jag träffat var en Berner Sennen. Hon ville helst inte gå promenader på mer än några minuter, lufsade runt, trava gjorde hon endast i undantagsfall, vägrade gå ut i dåligt väder och var sådär extremt lugn så man undrade om hon var drogad. I bilen satt hon så still att det inte märktes att hon var med. Helt ointresserad av att träna något som helst. Riktig tjuren Ferdinand-hund! :p

Den lugnaste och "tråkigaste" hunden jag träffat var en Berner Sennen. Hon ville helst inte gå promenader på mer än några minuter, lufsade runt, trava gjorde hon endast i undantagsfall, vägrade gå ut i dåligt väder och var sådär extremt lugn så man undrade om hon var drogad. I bilen satt hon så still att det inte märktes att hon var med. Helt ointresserad av att träna något som helst. Riktig tjuren Ferdinand-hund! :p

Hehe, låter som vår tanta! Den enda gången hon levde upp var när man sa "åka bil". Då kunde hon busa till det ordentligt genom att bita lite upphetsat i fällen hon låg på ute. :D
Den andra var tränad i lydnad men vi avstod från det när vi tog över henne (hon hade blivit ganska illa slagen av sin förra ägare :( ), men hon tyckte iaf det var kul att dra pulka på vintern :) annars var dom väldigt stillsamma. Perfekta barnhundar när jag växte upp!

Hehe, låter som vår tanta! Den enda gången hon levde upp var när man sa "åka bil". Då kunde hon busa till det ordentligt genom att bita lite upphetsat i fällen hon låg på ute. :D
Den andra var tränad i lydnad men vi avstod från det när vi tog över henne (hon hade blivit ganska illa slagen av sin förra ägare :( ), men hon tyckte iaf det var kul att dra pulka på vintern :) annars var dom väldigt stillsamma. Perfekta barnhundar när jag växte upp!

Ja, Chloe var verkligen som en stor nallebjörn, väldigt sävlig och lättsam. När de är så lugna märks det knappt att de är stora!

Känner dock en hane som är väldigt vild så det finns nog båda och inom rasen. :)

Ja, Chloe var verkligen som en stor nallebjörn, väldigt sävlig och lättsam. När de är så lugna märks det knappt att de är stora!

Känner dock en hane som är väldigt vild så det finns nog båda och inom rasen. :)

Ja, det verkar finnas sportlinjer och utställningslinjer även inom berner. Vår kom från en ganska känd kennel (på 90-talet) som fokuserade mycket på utställning.
Det är synd att som är så benägna att få cancer. En av våra 3 fick det. Men någon gång i livet blir det nog en berner hemma hos mig igen :)

Ja, de har en del hälsoproblem tyvärr. Chloe fick också cancer men hon blev 10 år vilket vad jag förstått är väldigt gammelt för rasen.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 434
Senast: Sedna
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 919
Senast: valpköpare
·
Hundavel & Ras Vi var ju tvungna att ta bort en av våra hundar för ungefär en månad sedan och även om det just för tillfället kan kännas lite skönt att...
2
Svar
23
· Visningar
2 730
Senast: Dentaku
·
Hundavel & Ras Hej på er alla! Mina föräldrar fick tyvärr ta bort sin Golden för ett tag sedan pga cancer på lever och mjälte=(. Nu börjar vi så smått...
Svar
12
· Visningar
893
Senast: isafore
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka