Jag vill ha en soffpotatis!

Min farmor hade en bladning mellan shih tzu och malterser som var fullt nöjd med att strosa i trädgården och kasta boll någon gång om dagen.

Ur erfarenhetsarkivet tar jag fram Berner sennen! Vår ena tanta fick man släpa runt kvarteret. Har många gånger som barn försökt dra fram den hunden. Till slut la hon sig ner.. :grin:
Men det var en pensionerad avelstik, så damen ansåg nog att hon förtjänade en stillsam pension!
För övrigt fantastiska hundar, som känns underskattade :love: Inga lydnadschampions kanske men himla goa och trevliga familjehundar som har mentalitet som en överviktig Golden, ungefär (om man har en stor trädgård och hus)

Annars har man ju hört att Cavalieren är den ultimata soffhunden!

Annars har man ju hört att Cavalieren är den ultimata soffhunden!

:eek::eek: Absolut inte! Hade 2 sådan i mitt hem som genomgångshundar,dom var rent ut sagt vidriga :yuck:,dom slogs så stickorna rök :wtf: med varann och med mina frallor,gapade och grävde,ALDRIG mer!!
Jag hade också någon ide om att dom var snälla,saktfärdiga,gulliga saker,

:eek::eek: Absolut inte! Hade 2 sådan i mitt hem som genomgångshundar,dom var rent ut sagt vidriga :yuck:,dom slogs så stickorna rök :wtf: med varann och med mina frallor,gapade och grävde,ALDRIG mer!!
Jag hade också någon ide om att dom var snälla,saktfärdiga,gulliga saker,
Vad gör du med dina hundar egentligen?! Både frallor och cavalierer blir monster! :D :D :D
Snart kommer du och säger att dobbisar är dom ultimata soffhundarna :D

Jag har en kompis som i alla år har haft Cavalierer som stallhundar. De har hängt med på allt. Långturer med hästarna mm. Men för några år sen gav hon upp om rasen. Hjärtfelen.
Kanske hjärtfelen som gör att många anser dom som slöa?

Vad gör du med dina hundar egentligen?! Både frallor och cavalierer blir monster! :D :D :D
Snart kommer du och säger att dobbisar är dom ultimata soffhundarna :D
Nej dom är bara knähundar :love:
Tack o lov så var inte dom där kräken mina,men den veckan slet jag mitt hår och funderade allvarligt ¨på att rappa en eller två rumpor :o
PS mina frallor slåss sällan eller aldrig,det är inte ok här,men dom vill göra något annat än bara gå på tomten.

C5PxLsCT0_G-trhiqVdfXhlkA0wdEnUQ25NUhUT9NSLFYuzJT9Ox2WvqzfLMrc4sTeWCOuIHtXA-xSxlP4VJZXnge6XbY9XxJdwPB3XfH7jIzmUIwGRYghY7u-JcXHCSNLNpRoHZf8WuQk5GqV-L9cGtsaJtmnHewtxfVZWldTpiSVxlwq5fuAE19QJ4jvsLeB8QZvwSZRj5Qesp2_gIJqSBDUIDikToduFObyZwoDuqWo2irs96dVO_MMKuxcjaExT2eb596lCR2Umc6jnkBsQu0UATOBWZJvzoZna7X2_hyK_VdxF4rArPNYtvbN5wwh1qATtqLiEtUKe8lC-2ZtBHU83R79dUKi8EedWlzDzK67mI19ExWStnJHssj5JSK2sdp1yKwIMVhJUylFEc6qa66qHKjab_tr6UQxa04e8gzb0bkhoXHjUsFCxmxkiRkdGMiD4Pi19Thl0U5i1wjYQo3yuZXBajBeaVuX2Zoo-68dBLwz-DqY41KWLC_Zh5TNGRO4SIOBoMNyM8vfxb65QKNS5URV1bc7NJl58Bu4bYsWpc7AQis17sZ58tmTj_JjTG=w543-h965-no

@GardenAngel Du ser väl att dobbisar är ultimata soffpotatisar! (Eller golvpotatisar?) Så @dobbis har rätt om hon påstår det!
"Aktiv brukshund" :confused::confused::confused::D

C5PxLsCT0_G-trhiqVdfXhlkA0wdEnUQ25NUhUT9NSLFYuzJT9Ox2WvqzfLMrc4sTeWCOuIHtXA-xSxlP4VJZXnge6XbY9XxJdwPB3XfH7jIzmUIwGRYghY7u-JcXHCSNLNpRoHZf8WuQk5GqV-L9cGtsaJtmnHewtxfVZWldTpiSVxlwq5fuAE19QJ4jvsLeB8QZvwSZRj5Qesp2_gIJqSBDUIDikToduFObyZwoDuqWo2irs96dVO_MMKuxcjaExT2eb596lCR2Umc6jnkBsQu0UATOBWZJvzoZna7X2_hyK_VdxF4rArPNYtvbN5wwh1qATtqLiEtUKe8lC-2ZtBHU83R79dUKi8EedWlzDzK67mI19ExWStnJHssj5JSK2sdp1yKwIMVhJUylFEc6qa66qHKjab_tr6UQxa04e8gzb0bkhoXHjUsFCxmxkiRkdGMiD4Pi19Thl0U5i1wjYQo3yuZXBajBeaVuX2Zoo-68dBLwz-DqY41KWLC_Zh5TNGRO4SIOBoMNyM8vfxb65QKNS5URV1bc7NJl58Bu4bYsWpc7AQis17sZ58tmTj_JjTG=w543-h965-no

@GardenAngel Du ser väl att dobbisar är ultimata soffpotatisar! (Eller golvpotatisar?) Så @dobbis har rätt om hon påstår det!
"Aktiv brukshund" :confused::confused::confused::D

Jag visste det!
Har en kompis som hade en dobbis. Låg i soffan/i sin säng/i någon annans säng och latade sig. "Vi har varit ute och sprungit och tränat ditten och datten och blablabla" försökte min kompis förklara, men nu vet jag ju att hon bara visste att dobbisar är soffpotatisar som aldrig rör på sig :love:

(Döm om min kompis förvåning när min golden körde slut på hennes dobbis eftersom han hade mer energi än henne och ville fortsätta leka när hon till slut blev trött. Första (och sista?) hunden någonsin som kan titulera sig mer energisk än henne :cool:)

Min svärmor har en tibetansk spaniel som passar in på beskrivningen soffpotatis. Han är nöjd med lite promenader och sen en tuggpinne då och då. Kräver liksom inget mer. Han bara...är. Urtråkigt om du frågar mig :p

Jag visste det!
Har en kompis som hade en dobbis. Låg i soffan/i sin säng/i någon annans säng och latade sig. "Vi har varit ute och sprungit och tränat ditten och datten och blablabla" försökte min kompis förklara, men nu vet jag ju att hon bara visste att dobbisar är soffpotatisar som aldrig rör på sig :love:

(Döm om min kompis förvåning när min golden körde slut på hennes dobbis eftersom han hade mer energi än henne och ville fortsätta leka när hon till slut blev trött. Första (och sista?) hunden någonsin som kan titulera sig mer energisk än henne :cool:)
Ja, du ser ju! Inte aktiva någonstans! De flesta jag känner vägrar dessutom gå upp tidigt på morgonen!! De har bara så långa ben och viga kroppar för att smidigt ta sig upp i alla möbler där de ska sova :angel:

Låter fantastiskt, har ännu inte träffat en annan hund som tröttat ut Ammo. Låter som en dröm :love:

Ja, du ser ju! Inte aktiva någonstans! De flesta jag känner vägrar dessutom gå upp tidigt på morgonen!! De har bara så långa ben och viga kroppar för att smidigt ta sig upp i alla möbler där de ska sova :angel:

Låter fantastiskt, har ännu inte träffat en annan hund som tröttat ut Ammo. Låter som en dröm :love:

Ännu mer bevis. Soffpotatisar!
Eftersom de har så fjuttigt med päls antar jag att de vill ligga UNDER täcket i sängen också? Typiskt såna där lata hundar.

Ja, jag är mäkta stolt över min "tråkiga golden" :love: Jag kände som sagt den dobbisflickan ganska bra, så jag vet vilket jobb min jycke la ner på att få henne trött. När hon gav upp och åkte hem undrade han vad vi skulle hitta på nu, för han hade vilat i hela fyra sekunder och var fit for fight :bump:
(Med andra ord: Min väldigt vetenskapligt genomförda empiriska undersökning säger att 50% av alla goldens är soffpotatisar, och 50% är arbetsnarkomaner. Stämmer på båda mina!)

(Med andra ord: Min väldigt vetenskapligt genomförda empiriska undersökning säger att 50% av alla goldens är soffpotatisar, och 50% är arbetsnarkomaner. Stämmer på båda mina!)
Förutom alla Golden som har någon typ av persovlighetskluvning och är 75% soffpotatisar och 25% arbetsnarkomaner :D stämmer på min :angel: som kan vara världens segaste vissa dagar och andra dagar studsar han genom livet...

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 434
Senast: Sedna
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 919
Senast: valpköpare
·
Hundavel & Ras Vi var ju tvungna att ta bort en av våra hundar för ungefär en månad sedan och även om det just för tillfället kan kännas lite skönt att...
2
Svar
23
· Visningar
2 730
Senast: Dentaku
·
Hundavel & Ras Hej på er alla! Mina föräldrar fick tyvärr ta bort sin Golden för ett tag sedan pga cancer på lever och mjälte=(. Nu börjar vi så smått...
Svar
12
· Visningar
893
Senast: isafore
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Vilket är ert favoritgodis?

Hund, Katt, Andra Djur