Jag vill att Fia ska kissa på golvet

MissFideli

Trådstartare
Har köpt sånna där stickor som mäter glukoshalten i urinen, så nu går jag här och hoppas på att hon ska kissa på golvet. Urinen får inte vara mer än 1 h gammal, så hon måste göra det när jag är hemma.

Bakvända världen?

Sv: Jag vill att Fia ska kissa på golvet

Tja, eftersom hon inte är rumsren så är det inte direkt nån utmaning. Men det gäller ju att vara hemma när det händer, DET är nog mer en utmaning :smirk:

Idag har hon kissat, men testet visade inget. Dock vet jag ju inte hur länge kisset legat. Men jag får nog ringa vet på måndag iaf.

Hej!
Jag skulle också ta urinprov på min katt, inte helt lätt... Det finns plastsand som ser ut som små plastkulor som de kan kissa i, sedan suger man upp kisset med en medföljande pipett. Finns att köpa hos vissa veterinärer. Dock tyckte inte min katt att detta var till att kissa i, så han höll sig. Fick byta till vanlig sand efter att han hållt sig 1½ dygn. När han sen gick, lyfte jag bara på svansen och stack in stickan i strålen. Det gick också bra.

Lycka till!
hanny :)

Liknande trådar

Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan... 2
Svar
22
· Visningar
1 680
Katthälsa Känner att jag behöver ventilera lite. Jag har en honkatt ungefär 10 år gammal. Hon kommer från det lokala katthemmet och har bott hos...
Svar
10
· Visningar
2 130
Senast: Catsu
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
727
Senast: Svartkatt
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 321
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka