Sv: Jag tror jag ger upp..
aaaa! jag känner för dig! men sluta inte! guuud, det som hände dig kan hända vem som helst! bara för att man inte tänker "allt-kan-hoppa-upp-och-käka-upp-mig" tankar överallt man går så betyder det inte(!!!) att man är en dålig hästmänniska! min första vecka på nya medryttarhästen slängde han av mig och sprang hem över en alsfalterad väg, jag var säker på att jag skulle få skrapa upp resterna av en påkörd pålle någonstanns längst med vägen, men så var det inte. vi har alla strulat till det! Och din kille är ju ganksa gammal och vet hur vi människor fungerar, och att det varit en ridskolenhäst gör honom INTE mindre smart på människor. Tänk på hur många år av träning han har haft på oss människor! mitt råd är att ta några gånger, så många du behöver, då du inte har ngn tidspress, skit hellre i att rida om tiden blir knapp med attförst jaga honom sen brottas sen rida. ta det helt lungt, bli inte sur eller arg. "hitta" hans fina sida på marken med. iland behöver man få ta några steg tillbaka igen. han har ju säkert vunnit lite nu och har mååååånga lager skinn på näsan. meningen är ju inte att du ska ta bort dem, bara hitta det roliga i att mysa med hästen.
känner för dig! fortsätt, han kommer vara värd det, det är de alla!