Jag tror jag drunknar..

Karma

Trådstartare
I näsdukar. Är jag den enda som är förkyld och ynklig? Vad fördriver ni andra tiden med? Hur gör ni för att bli friskare?

Och självklart: Den som tycker en sjuk karl är ynklig, har aldrig träffat mig sjuk!

/Tjejen som gick från jobbet idag med 39 i feber.
 
Sv: Jag tror jag drunknar..

Jag tycker alla andra ska rycka upp sig och sluta gnälla när de är sjuka men själv är jag alltid näst intill döende ;)

Det jag gör för att bli friskare är att vila, gärna sova mycket. Dricker mycket vatten brukar jag också försöka göra, känns som att det späder ut slemmet eller nåt. Sen tar jag inte febernedsättande om jag bara har lite feber, då tänker jag att kroppen behöver febern för att kunna bekämpa viruset/bakterien.

Om jag är pigg nog brukar jag dra seriemaraton eller kolla på film :)
 
Sv: Jag tror jag drunknar..

Jag är också det och har varit sen i fredags. Börjar tröttna nu men är tack och lov på bättringsväg.
Har inte varit så här förkyld på länge!
 
Sv: Jag tror jag drunknar..

Jag är också det och har varit sen i fredags. Börjar tröttna nu men är tack och lov på bättringsväg.
Har inte varit så här förkyld på länge!
+1
Svullen hals och elaka bihålor. Halsen har lindrats, bihålorna har förvärrats.

Tur att det är frivisning på Cmore-kanalerna just nu. (Skulle varit tors-sön, men jag klagar inte om det håller på ett par dagar till.)
 
Sv: Jag tror jag drunknar..

Haha, så tycker jag med. Är sambon sjuk så skrattar jag åt att karlar är så jäkla ynkliga, en liten förkylning är väl ingenting. Brukar inte bli sjuk så ofta, mer titta på när andra blir sjuka. Har jobbat tre dagar sjuk också för att jag tänkte att det inte kan vara "så farligt".. Men att sen prata med kunderna när ögonen inte ville sluta rinna och febersvetten lackade, det blev lite ohållbart :D
Så nu är jag ynklig istället.


Ska kanske svara på min egen fråga: Jag vilar, äter massor med chili i alla former, gärna rå lök också. Dricker helst hallonsaft eller soda med frysta hallon i, riktig mirakeldricka. Badar bastu, dock inte lika varmt som vanligt eftersom jag bara svimmar då, och duschar inte gärna men varmt.

EDIT: Inser att dom sista meningarna här får mig att verka som att jag går runt och snörvlar och luktar lök och svett. Det stämmer till fullo.
 
Senast ändrad:
Sv: Jag tror jag drunknar..

De som har Telia Digital har kunnat se alla Cmore-kanalerna (gamla Canal+ alltså) gratis 26-29:e september. Det började visst slås på för att par veckor sedan, och eftersom jag fortfarande kan se dem så kanske det tar veckor att slå av det igen också. Eller åtminstone nån dag till vore bra eftersom jag inte kommer att fixa att ta mig till jobbet imorrn heller.

Helst skulle jag vilja sitta i duschen med rinnande varmvatten hela tiden. Bihålorna blir så glada av det.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag insjuknade i hög feber i mitten av november. Två veckor senare sökte jag vård då febern aldrig gick ner, skickades till...
2
Svar
20
· Visningar
1 661
Senast: manda
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
676
Senast: miumiu
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 409
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 046
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp