Jag tror att

Glamoroza ox

Trådstartare
slemproppen gick i morse ! :crazy:

Måtte resten dra på sig.

Det var ett himla bökande hela dagen & halva natten till idag på bebis.
Nog för att det brukar vara en del bökande men inte så mycket!

Var hos BM (hade bokad tid idag sedan förra ggn) och allt var helt ok.
Bebis hjärtljud låg på ca 132
Måttet över magen 34 cm

(BEBIS, nu är du så snäll & stannar i magen 2 veckor till !!! )
 
Sv: Jag tror att

I vilken vecka e du då??:confused:

Håller tummarna att det går bra för dig.
En kompis slem propp gick/började "gå" en månad innan bebis föddes så det finns hopp!!:)
 
Sv: Jag tror att

Är i v. 36 (exakt i morgon)
Har planerat snitt 16 okt.

Det var ingen skymt av blod i slajmet & jag har inte haft några värkar så man kan ju alltid hoppas.
Men jag fick stränga order av min BM att ringa förlossningen för minsta lilla antydan!
 
Sv: Jag tror att

Ojdå, varför ska du snittas om man får fråga??

Dom vill inte snitta dig tidigare då för att undvika att bebis lixom sjunker ner för långt för att det ska funka att snitta.
Fast har du inte "ordentliga" värkar så e det nog ingen fara.
Sängläge flör dig nu då! Med ringklockan i högsta hugg så gubben kan passa upp på dig!
 
Sv: Jag tror att

Ska snittas pga en operation som jag genomgick när jag var bebis.
Varken jag el. läkarna vill riskera att försämra mitt framtida liv med min redan struliga tarm (el. hur man nu ska uttrycka sig:smirk: )

Ingen aning om hur dom vill ha det.
Men blir det som sagt minsta lilla känningar av att förlossningen vill starta på egen hand så är det raketfart till Näl.
Ska försöka hinna ringa dem först så att de är förvarnade :D
 
Sv: Jag tror att

jasså, du ska till NÄL...
kul, Jason föddes där juh!!!

Håller alla tummar flr att allt går bra:bump:
 
Sv: Jag tror att

jasså, du ska till NÄL...
kul, Jason föddes där juh!!!

Håller alla tummar flr att allt går bra:bump:

Japp, dottern är född där oxå.
Går ju ganska snabbt att köra dit, har ju den nya motorvägen (från Uddevallahållet) så gott som hela vägen. Bara den lilla kringelikrokrondellen vid möbelvaruhuset (minns inte dess namn) sen är man ju nästan framme (tur att sambon har körkort denna gången för skulle jag köra själv skulle jag väl hamna på Överby) :angel:

Tack för tumhållningen :bow:
 
Sv: Jag tror att

Oj vad spännande! :)

Fast jag hoppas för din skull att bebis stannar tills snittet! :)

*Jolanta som är spyless på att vara gravid, och vill ha ut ungen NU*
 
Sv: Jag tror att

får jag ställa en dum fråga om vad en slempropp är? :p

min moster ska också ha barn snart, men slemproppen gick förra veckan (7 v för tidigt om han skulle vilja komma nu)
 
Sv: Jag tror att

Slemproppen sitter som en propp för öppningen till livmodern. Den sitter där för att skydda för smuts och bakterier att komma upp och skapa infektioner.
Efter att proppen har gått så ska man tex inte bada då bakterier lätt letar sig in.

Proppen lossnar då man börjar öppna sig och närmar sig fölossning.
Det kan ta flera veckor innan barnet kommer efter att proppen har gett sig iväg.
Men oftast (vad jag har hört av andras erfarenheter) så brukar det inte ta så lång tid innan bebis kommer.

Proppen kan lossna helt med en gång men kan oxå smyga sig ut i flera dagar.
 
Sv: Jag tror att

nja, det ser ut som en extra seg flytning typ;)
 
Sv: Jag tror att

huuu som en seg gele klump tyckte jag men...:crazy:

Håller tummarna för TS bebis håller sig i skinnet tills det planeradde snittet...
 
Sv: Jag tror att

Då får du gratta henne från mig när den dagen infinner sig! För förmodligen är jag inte här på Buke den dagen och kan gratta då :D

Tack Theci !

(Min sambo uppskattade inte alls att jag pratade om slemproppen vid middagsbordet :angel:
 
Sv: Jag tror att

(Min sambo uppskattade inte alls att jag pratade om slemproppen vid middagsbordet :angel:

Karlar:mad:
Dom e så känsliga;)

Vänta bara tills att det blir samtalsämnen om hur ofta, när och vilket konsitens det är på bebisen bajs:angel:
 
Sv: Jag tror att

Min sambo är livrädd, jag får knappt nämna bebisen nu. Han tror att allt är fel och såfort jag säger något flyger han upp "MÅSTE VI TILL FÖRLOSSNINGEN NU???"..

Jag tror han börjar tycka det är läskigt..
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Var till vc idag för min andra dos av järn intravenöst, fick en förra veckan också. Fick vänta ett tag efter bokad tid vilket jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
8 765
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 533
Senast: Lhas
·
Hästvård Hejsan! Natten till igår fick min ena häst tas bort akut pga troligtvis akut tarmvred. Är i chock & kan inte sluta gråta. Det hela...
2
Svar
21
· Visningar
5 397
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag måste skriva av mig lite, och kanske kunna få lite goda råd. Varning för långt och troligtvis rörigt inlägg. Det har varit jävligt...
2 3
Svar
44
· Visningar
10 361
Senast: Hyacinth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp