Görel
Moderator
Nej inte för att visa hur välvårdade de är för det kvittar. Det som spelar roll är att om bilderna är nytagna är det troligare att du hade grejerna när inbrottet skedde.
Fast det var den info jag fick av kundtjänst.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej inte för att visa hur välvårdade de är för det kvittar. Det som spelar roll är att om bilderna är nytagna är det troligare att du hade grejerna när inbrottet skedde.
Fast det var den info jag fick av kundtjänst.
Men vi är fler som vill veta
Jag är nog ganska tålig i stallet. En gång glömde stallkompisen 40+ att stänga grinden till mina hästars hage när hon släppt ut på morgonen. Vi möttes med bilarna när vi åkte dit och hon hem så jag såg grinden direkt och gick och stängde. Det har jag aldrig nämnt ens. Det händer liksom aldrig. Och hästarna stod och åt allt gick väl.
Oj! Där hade jag nog sagt till, typ i förbifarten, men ändå: "Du glömde stänga grinden, men det är lugnt, jag hann se det så jag stängde på en gång, vilken tur, eller hur?"
Jag tänker att man inte behöver påtala saker på ett anklagande sätt, men att det är viktigt att tala om när man sett nåt litet misstag. Det går ju också att lägga till nåt som: "Alla kan ju glömma och jag vill verkligen att du talar om för mig om det är nåt jag glömmer!"
Jag vet inte det, jag, tycker nog att det tillhör normal vardagskommunikation att tala om när någon glömt en så viktig sak, oavsett om det är någon som normalt är mycket noggrann eller inte. Jag skulle nog själv vilja att andra talade om ifall jag glömt stänga...Grejen är att hon är en väldigt noggrann person och händer i princip aldrig att hon slarvar. Hade det varit återkommande saker som skett hade jag påtalat det, men nu ser jag ingen anledning att göra det.
Jag vet inte det, jag, tycker nog att det tillhör normal vardagskommunikation att tala om när någon glömt en så viktig sak, oavsett om det är någon som normalt är mycket noggrann eller inte. Jag skulle nog själv vilja att andra talade om ifall jag glömt stänga...
Fast om man tänker efter var det nog någon mer i stallet som tyckte det var lite väl eftersom de direkt suddade ut det när de såg att det stod där, så att hon inte skulle hinna se det.Jag har läst allt och tagit åt mig mer än du tror.
Men jag har fortfarande en del åsikter kvar och kommer inte att ändra hela mitt tankesätt efter några enskildas åsikter på ett forum.
Jag anser inte att mitt meddelande är elakt. Men jag har förstått att någon kunnat tolka det så.
Jag värdesätter all input, men håller helt enkelt inte med om allt som skrivs. Så där väljer jag att dra en gräns istället.
Jag hade definitivt struntat i meddelandet med facit i hand.
Som sagt, tack för alla svar och infallsvinklar!
Och ett extra tack för att vi inte alla står i samma stall. Haha
Samma här, jag vill veta om jag glömt något. Hur ska jag annars kunna förändra ett beteende.
Fast det här var ju inte ett beteende som behövde ändras, eftersom personen är väldigt noggrann som person. Stor skillnad.
Fast då handlar det inte om beteendeändring, vilket du skrev. Det var det jag kommenterade på.Nja, jag tycker faktiskt det är bra att få veta att jag glömt grinden också den enda gången. Gör att jag får lägga in kontrollpunkt för mig själv.