Jag ska ge bort en flaska rosé

Crossline

Trådstartare
Jag ska ge bort vinglas i födelsedagspresent senare i veckan. Tänkte att det vore trevligt att ge bort en flaska vin tillsammans med glasen.

Mottagaren gillar rosévin nu på våren/sommaren. Jag är inte jätteförtjust i rosé och vet därför inte vilken jag ska välja.

Har ni några tips? Skulle gärna se att flaskan är vacker att se på, men förstås främst att vinet är gott.

budget, som är förvånansvärt GOTT är Oz Ross från Åkesson. Högst prisvärt även om förpackningen är mindre kul. De är i tetra. Kanske en hel hög av dem? :)

själv tog jag en Törley charmant häromsistens jag handlade. VARNING för den. Sliskigt och rent ut sagt äcklig.

Kolla lördagens DN (finns på biblioteket), där fanns en massa rosétips.

Fråga annars på systemet, de är jätteduktiga. Gå gärna dit i början av veckan, då är där inte så mycket folk.

Min favorit är det rosa mousserande Louis bouillot, 119 kr.

Antar att de händelsevis inte har en labrador ;)? Annars vore ju svaret givet, vinet Lab såklart! Skall även smaka rätt bra enligt mina vindrickande kompisar (däremot är tydligen inte det vita särskilt gott).

Jag ska ge bort vinglas i födelsedagspresent senare i veckan. Tänkte att det vore trevligt att ge bort en flaska vin tillsammans med glasen.

Mottagaren gillar rosévin nu på våren/sommaren. Jag är inte jätteförtjust i rosé och vet därför inte vilken jag ska välja.

Har ni några tips? Skulle gärna se att flaskan är vacker att se på, men förstås främst att vinet är gott.

Jag fullkomligt älskar barefoot! Kanske inte så dyr eller elegant flaska men gott, lite ungdomligt sådär :)

Jag har inte så bra koll på sortimentet just nu, men Zinfandel gör sig väldigt bra även i rosevin. :love:

Annars är de övriga tipsen i tråden väl beprövade. Mulderbosch är en klassiker.

Om vinet ska drickas för sig själv så gillar jag personligen de som är lite ljusare och lättare i smaken. Domaine de Collavery är en av mina favoriter! Mycket prisvärd (80-90 spänn). Annars brukar de som är gjorda på Cabernet Sauvignon också smaka bra. Jag köper nästan alltid franskt för jag har fått för mig att de smakar bäst för pengarna (stämmer säkert inte men franskt är ett säkert kort i mitt tycke).

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 629
Senast: Farao
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 459
Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 768
Senast: Cocos
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 037
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar