Jag och Speedan Hoppar !!

I

Idrus

Här är en film på när jag och Speedan hoppar. Speedan är en Varmblodig Travare. Okej, jag vet, jag har (hade) ingen bra sits i sommras, men den har förbättras mkt nu och vi rider inför en ridlärare :angel: :) Men förutom att jag hade dålig sits och speedan har lite ojämn galopp, vad tycker ni annars ?

http://www.youtube.com/watch?v=9Nw6GG0qnlw

Förresten, det är en liten film, å ja, den vart inte så bra, men ändå :crazy: Vad tycker ni om låten ? haha.

Sv: Jag och Speedan Hoppar !!

11st kollar men ingen säger nått ? :confused:
kmr en ny film snart...

Söt häst, men varför hoppar du så högt innan galopper verkligen sitter?

Men hennes galopp har varit så i över 1år nu.

Det var riktigt fint hoppat faktiskt!:) hur länge har du haft henne? har hon gått på trav nåt?

Det var riktigt fint hoppat faktiskt!:) hur länge har du haft henne? har hon gått på trav nåt?

Tack så mkt ! :love: Ja, just det, hon har gått på trav, så det har varit väldigt svårt att för det första fixa en någorlunda galopp. Men "riktig" galopp tror jag hon aldrig får :( Jag har haft henne i 2år denna månad :love:

Vad högt ni hoppar....Det skulle jag aldrig våga.
För att få en bra galopp så träna mycket på fattningarna. Gör om det många gånger när ni rider. Ha ett bra tempo också låt hennne inte rusa, då börjar ni om.

Det ser väl bra ut annars av det man ser. Är inte så bra på hoppning heller.
Lycka till med eran träning.

Jo, det e det jag gör, fast hon har ju ändå bättre galopp en i sommras, men ändå.

Vad e de för mening med att klippen e ca 1-2 minuter långa men själva filmerna ca4 samt 9 minuter långa?.. :crazy:

I övrigt så va hon superfin! Hon är jätte lit min jänta :)

Ser fint ut =) Jag hade också en travare som min mamma hade och red i skogen, men jag hoppade med honom ibland också, men han kunde inte hoppa högre än 70cm för han "tappade" bakbenen ...

din pålle har härligt go och ser glad ut i hindren! skulle dock ha markbom särskilt då man hoppar lite högre (detta har disk. här inne på buke en del). ioch med att du vet att hon kan hoppa så gäller det ju nu bara att stärka henne på lägre hinder, cavaletti och galoppbommar, så att hon blir ordentligt stark. det är ju oftast mellan hindren som det brister hos de flesta. sen har du nog en fin liten tävlingshäst där ( om det nu är det du vill). keep going strong!

din pålle har härligt go och ser glad ut i hindren! skulle dock ha markbom särskilt då man hoppar lite högre (detta har disk. här inne på buke en del). ioch med att du vet att hon kan hoppa så gäller det ju nu bara att stärka henne på lägre hinder, cavaletti och galoppbommar, så att hon blir ordentligt stark. det är ju oftast mellan hindren som det brister hos de flesta. sen har du nog en fin liten tävlingshäst där ( om det nu är det du vill). keep going strong!

Tack så mkt för tipset, jag brukar använda markbom, men jag hade det tydligen inte det då. :crazy:

Vad e de för mening med att klippen e ca 1-2 minuter långa men själva filmerna ca4 samt 9 minuter långa?.. :crazy:

I övrigt så va hon superfin! Hon är jätte lit min jänta :)

Jag har inte gjort nå "slut" på filmen, utan det är bara en snutt ni får se sålänge, hähä :angel: :) Kunde inte vänta med att visa den.. hihi

oj vad högt! hoppar en del på min travare också, men de går väl inte så galant på de högre häjderna :)

oj vad högt! hoppar en del på min travare också, men de går väl inte så galant på de högre häjderna :)

hej, ne, okej :angel: :crazy:
Speedan är väldigt pigg å glad framåt åt alla hinder å försöker jämt göra sitt bästa :love:

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 296
Senast: lirco11
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 556
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 734
Senast: tuaphua
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 644
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka