Jag mår så bra!!

domino

Trådstartare
Innan jag blev gravid har jag bara hört hur jobbigt det är att vara det, foglossningar, illamående, ont här o var, trött, orkar ingenting och mår dåligt.

Jag blev väldigt förvånad för jag gick och väntade på att illamåendet och det onda skulle komma men det hände ingenting och har fortfarande inte känt av något annat än lite halsbränna. Brösten slutade ömma efter en månad ungefär. Tröttheten som tilltog efter någon vecka försvann med. Blev osäker på om jag verkligen var gravid och var tvungen att testa igen, jodå, på testet ploppade det upp 'gravid' innan väntetiden gått ut :D

Är nu i v24 och har aldrig mått bättre eller känt mig så fin. Håret och naglarna växer som ogräs och har fått bättre kvalitet. Och min hy bara älskar jag nu! Sexet var superbra innan och jag trodde inte man kunde ha bättre, wohoo, det är så på topp det bara kan vara nu :o :D

Pyret rör sig ordentligt i magen, sparkarna både känns och syns ordentligt utanpå magen, helt underbart, häftigt och så mysigt! :love:

Ahhh!!! :love::banana::bump:

Ville bara dela av mig av mitt lyckrus lite ;)
 
Senast ändrad:
Sv: Jag mår så bra!!

Precis så där har jag också känt.. Jag har inte fattat vad alla pratar om när de säger hur jobbigt allt är.

Det var bara 2 veckor i början som jag mådde illa men kan ha berott på att vi var utomlands i 40'C värme.

Jag har kunnat rida så gott som vanligt och fixat allt med hästarna.
Inte det minsta trött och tack och lov en liten mage nu vecka 28.
Vännerna runt omkring bara skakar på huvudet och säger på skoj att jag är väl som gjord för att vara gravid:rofl:

Skönt att höra att fler har det så här lätt!!!:bump:

Lycka till // Bollen
 
Sv: Jag mår så bra!!

Grattis!!
NJUT av ditt lyckorus. Hoppas att det håller i sig hela din graviditet. :)

Pinglan - inte ett endaste dugg avundsjuk, som ligger på soffan med kraftiga foglossningar, noll sexlust (den här graviditeten, förra var det tvärtom.. jösses anamma), sammandragningar hela dagarna och illamående och .. och.. och...
 
Sv: Jag mår så bra!!

Det är verkligen skönt att kunna leva precis som man gjorde innan, inte avstå från något. Har bara ändrat och tagit det lugnare med träningen.

Lycka till du med! :)
 
Sv: Jag mår så bra!!

Tack! Det hoppas jag med ;)

Tråkigt att du har krämpor denna graviditet.. :(
Vilken vecka är du i?
 
Sv: Jag mår så bra!!

Tack! Det hoppas jag med ;)

Tråkigt att du har krämpor denna graviditet.. :(
Vilken vecka är du i?

Äh, det är inte så mycket att bekymra sig över.. det är ju alldeles självförvållat.. Dessutom mådde jag faktiskt inte så jättebra när jag väntade Filip heller (hade kraftig foglossning då också, om än inte som nu).

Jag är i vecka 33+0 nu, tror jag.. :S
 
Sv: Jag mår så bra!!

Åh var jag tvungen att läsa vad du skrivit! Blev man ju inte ännu mindre sugen på en till bebis!!

Jag kände mig precis som dig, fast jag fick ju ont i ryggen till och från och kunde inte jobba längre än till v.25 (kanske beror på yrke oxå :angel: )

Jag gick verkligen hela tiden och väntade på illamående och halsbränna, men fick ingenting. speciellt ont i brösten hade jag inte heller.


Åh vad jag älskade min gravidkropp. Jag börja faktiskt gråta igår kväll när jag låg på mage och insåg att min rumpa är helt borta :cry:


Visst är det helt underbart när bebisen väl kommer ut, men jag saknar min gravidkropp :cry: Varför är vi människor inte gravida i 2 år som elefanter!!!
 
Sv: Jag mår så bra!!

Så har jag oxå mått hela min grav.

tyvärr så kom foglossningarna efter jul som en försenad julklapp, jag mår underbart bra. Men att sova är en pina.
Gör ont i bäckenet när jag skall vända på mig & kravla i & ur sängen vid kisseturerna nattetid. Blir nästan gråtfärdig över det.

Men det är helt ok att rida fortfarande :bump:

Har 9 veckor kvar tills den lille ska kika ut, så jag ska inte gnälla.
 
Sv: Jag mår så bra!!

Jag har också mått oförskämt bra hela tiden. Jag mådde inte ens illa i början. Nu sista veckorna har jag problem rent fysiskt eftersom att det är så trångt i magen och alla organ pressas ihop (läs LUNGORNA) samt att det trycker så att jag blir illamående på revbenen. Men jag har inte foglossningar så att det stör, ingen halsbränna etc. Men jag får sammandragningar om jag jobbar tungt och lyfter så det undviker jag. Lite trött börjar jag bli också, men det är nog för att nattsämnen blir så störd (kissa och vaknar varje gång jag måste byta sida)
 
Sv: Jag mår så bra!!

Cad härligt, vad glad jag blir & höra att du mår så himla bra. :D:love: Hoppas det håller i sig hela graviditeten.

Jag mådde fruktansvärt illa fram tom v.18 och gick ner 4 kg. Men sedan efter det vände det och jag mådde toppen hela tiden. Inga som helst krämpor alls & jag kunde leva mitt liv helt som vanligt ända fram tills att Emil föddes. :)

Man kan ju bara hoppas att nästa graviditet & förlossning blir lika lättsam som den med Emil. :)
 
Sv: Jag mår så bra!!

Åhh, jag vill oxå ha det så!!! Har nu varit sjukskriven i 7 veckor (är fortfarande det) o under den tiden har jag inte kunnat äta normalt, det blir en macka då o då. Är så avundsjuk på sambon som kan äta vad som helst. Är trött o har ofta huvudvärk. Sexlust, det har jag när jag har bra dagar :D, synd bara att jag inte har så många bra dagar... Jag ser inte fram emot nästa gång, fast jag inte ens är klar med min första. Men man glömmer väl.

Är snart i vecka 14 o magen börjar synas, äntligen!!!

Jag vill oxå må bra o ha en massa energi, allra helst till helgen för då flyttar vi till en liten gård :bump:
 
Sv: Jag mår så bra!!

Visst är det helt underbart när bebisen väl kommer ut, men jag saknar min gravidkropp :cry: Varför är vi människor inte gravida i 2 år som elefanter!!!

Usch näää!! Är i v 20, mår finfint, har haft problem med skallebank, men det har gått över... men det är ju så trååååkigt...
måste tänka på att in anstränga sig för mkt, inget vin till maten, ingen parmaskinka... magen börjar växa.... tycker det är skittradigt att vara gravid!! och värre blir det tydligen... :(
 
Sv: Jag mår så bra!!

Passa på att njut!!

I vecka 18 fick jag massa vatten i kroppen, men började jobba.. Mådde underbart mest hela tiden.. Blev sjukskriven i vecka 32 (typ) pga karpaltunnel-syndrom och foglossningar.. Gick upp 32 kilo.. Halsbränna HELA tiden, inget hjälpte.. Högt blodtryck- in och ut till förlossningen osv osv osv..

Nu 2½ månad efter förlossningen (som inte heller var en dans på rosor) så har jag fortfarande foglossningar och har jättesvårt att resa mig från liggandes, ännu värre är det att ta sig upp från golvet. Jag längtar efter att vara återställd..

Men jag älskar varje sekund som jag är med min dotter.. Även när hon gapar och skriker... :love:
 
Sv: Jag mår så bra!!

Det gjorde jag med under hela min graviditet, det enda var jag hade lågt järnvärde och skulle låta bli choklad, jag gick upp i vikt ändå (23kg) och en hel del av dom sitter kvar ännu:(

Min syster däremot hon drabbades av allt möjligt.
 
Sv: Jag mår så bra!!

Vad skönt att det finns fler som mått bra under sin graviditet.

Jag mådde toppen bra och älskade min gravida kropp. Men kände mig många ggr inte accepterad bland andra gravida då jag inte kunde känna igen mig med deras "problem".
Kändes ibland som att dom inte såg mig som "äkta-gravid" då jag mådde så bra.
Man SKA lixom må illa, han ont överallt, få konstiga utbrott för ingeting, vara dödens trött och inte orka något för att räknas som gravid bland allmänheten.

Säger som pmm...hade gärna varit gravid i 2 år.;)
Men får väl se till att bli det igen istället.
Fast det känns lite sorgligt att den där första graviditeten e över...:cry:
 
Sv: Jag mår så bra!!

Kul att höra att det är fler som mått så bra och inte haft massa krämpor under sina graviditeter! :)
 
Sv: Jag mår så bra!!

Sådär kan jag också känna. När alla diskuterar sina krämpor så har inte jag någonting att tillföra, förutom att säga att allt är bra.. :crazy:
 
Sv: Jag mår så bra!!

Jag har också mått toppen under hela graviditeten. Jobbat på som vanligt, inte mått illa, ingen halsbränna, inte lagt på mig så mycket heller.
Trött har jag varit i perioder, men inte så att det påverkat mitt liv.

Men nu bara senaste 2 veckorna börjar jag känna mig redigt leds och att bebis gärna får komma. Jag har börjat få svårt att sova för att det är så tungt att andas när bebis ligger och pressas mot revbenen hela tiden. Jag har inte ont i ryggen på dagarna men på nätterna när jag ska sova har jag problem med att den värker också.

I v 24 var jag mest glad över att min mage äntligen hade börjat synas. I v 28 tror jag det var fick jag första kommentaren från en utomstående som såg att jag var gravid, det var häftigt. :love:

Men som sagt.. även om jag egentligen mått toppen genom graviditeten och på många sätt älskar min söta lilla mage så börjar jag vara lite leds nu. :angel:
 
Sv: Jag mår så bra!!

Tänk jag tyckte det var tvärtom. Jag vågade knappt yttra mig för jag förväntades må som en prinsessa, uppföra mig som en madonna och vara ständigt lycklig ;)

Jag hade en lätt grav till ungefär de sista 5 veckorna, då tryckte det för mycket uppåt för att jag skulle vara glad. Gjorde ont och jag gick ständigt och tryckte ner magen. I ca v 32 var jag inlagd för observation en natt pga en blödning, men det mådde jag ju bara psykiskt dåligt av, var inget som gjorde ont.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 906
Senast: Bapelsin
·
Gravid - 1år Lagom melodramatisk titel, jag vet. Uppenbart är det här ett anonymt nick. Jag tror knappast att någon vet vem jag är, men om ni nu gör...
10 11 12
Svar
222
· Visningar
17 550
Småbarn Jag och sambon vet snart inte vad vi ska ta oss till. 2-åringen mår inte bra, men vad fasen är det som är fel!? Han har alltid vart...
2 3
Svar
55
· Visningar
13 901
Senast: MiaS
·
Gravid - 1år 16+5 eller vad ni nu vill... Jag är så leds. Jag har ont överallt. Var ute och red i går, vallade kor och satt i sadeln ganska länge...
Svar
14
· Visningar
1 305
Senast: MittNyaJag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp