Jag Letar Dressyrträns...

Houdinie

Trådstartare
... och hittar inte något som uppfyller alla mina krav. Kan ni hjälpa mig?

Önskemål:
  • svart kvalitetsläder
  • anatomiskt nackstycke
  • engelsk nosgrimma
  • eventuellt aachenremsfäste ska gå att plocka bort
  • inga mönstersömmar, vita sömmar eller vit fodring
  • rostfria spännen
Ska passa denna kuse:
964141_512851778780962_2074503776_o_zps1817f939.jpg
mms_20151212_123751_zpsktrr0lbc.jpg

Det kändes spontant inte som jättesvåra krav men det är det där aschenfästet, jag kan inte för mitt liv förstå varför inte alla träns har avtagbart sådant, om det nu absolut måste vara en aschengrimma :banghead:

Hur är det med John whitaker tränsen? De brukar ha ton i ton sömmar i alla fall, typ Eastwood crank Bridle? Mitt Glenn gordon Nexus har inga vita detaljer och avtagbar aschenrem men vanligt nackstycke. Dock har jag köpt ett löst anatomiskt nackstycke till det :)

Senast ändrad:
Jag kan varmt rekommendera PDS by Källquist! :)
Supermjukt och fint läder, bredare nackstycke och bredare nosgrimma. Jag har visserligen remontversionen, men sett att det finns som Aachen också. Kostar inte mycket heller!

Ja, det där hemska aachenremsfästet! Varför ska alla träns ha det när det finns utmärkta avtagbara lösningar? Det är ju så fult med den där öglan.

Går det inte att be en sadelmakare ta bort den öglan och snygga till tränset efteråt?
Jag tror det är svårt att få det riktigt snyggt, det är ju mitt på nosryggen. Det är ju dessutom mycket enklare att sätta dit en löstagbar för dem som vill ha, så jag förstår verkligen inte varför inte fler har den lösningen (eller helt enkelt säljer vanliga enkla engelska nosgrimmor, vi är ju rätt många som vill ha det)

PS räknas inte som kvalitetsläder? Annars passar ju deras Flying Change in på beskrivningen.

Hööks har ju halva reapriset på gold medal rundsytt kandar. Tycker ändå det verkar ha ok kvalité. Iaf till det priset (halva rea). :)

Annars har jag tyvärr inget förslag. Har själv ett Glen Gordon, helt ok kvalité, men jag skulle nog testa något annat nästa gång jag köper träns. Är supernöjd med Rambo Micklem, men de har ju tyvärr inte andra modeller. Men ett tips är ju att spana på kandar, där slipper du aachenfästet.

Senast ändrad:
Säger också Hööks rundsydda kandar. Är sjukt snyggt och den nosgrimman är inte extremt droppformad på någotvis. Lädret är superfint!

Det verkar bara finnas i brunt...
Ring till din närmsta Hööksbutik och kolla om de har det i svart! Annars är Buke sjukt hjälpsamma att leta! Jag fick hjälp med en tröja som var utgående och slut i min butik, då köpte en på buke tröjan åt mig i en annan affär och skickade till mig!!!! Supersnälla människor här :D!

Jag tror det är svårt att få det riktigt snyggt, det är ju mitt på nosryggen. Det är ju dessutom mycket enklare att sätta dit en löstagbar för dem som vill ha, så jag förstår verkligen inte varför inte fler har den lösningen (eller helt enkelt säljer vanliga enkla engelska nosgrimmor, vi är ju rätt många som vill ha det)
Kanske beror det på att vissa tycker det är snyggare när den sitter fast? Jag tycker själv att dom jag sett med löstagbara har varit extremt fula tyvärr (i alla fall dom jag sett, kanske kommit nya modeller sen jag tittade sist), men jag förstår ändå poängen bakom löstagbar att man kan då välja om man vill ha den eller inte.

Så länge det finns folk som tycker olika kommer det finnas marknad för båda sidor tror jag.

Hööks träns Freston? Jag har ett antal träns av deras märke Claridge House som är jättefina i lädret men jag har inte känt på just detta.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
30 241
Senast: Åsa A
·
Dressyr Okej, så här är det. Jag har rätt nyligen gått över på storhäst, en trevlig hobbynivå-hopphäst vilket är precis vad jag var ute efter...
2
Svar
34
· Visningar
4 462
Senast: Nevermind
·
Utrustning Hej Letar efter mitt dröm träns men har inte hittat vad jag söker. Då vänder man sig till buke såklart! Det jag vill ha: Bred...
Svar
2
· Visningar
814
Senast: Equilina
·
Islandshäst Jag hoppas jag lägger den här tråden rätt... Visste inte om jag skulle lägga den här eller under "Hästutrustning", men eftersom det...
Svar
8
· Visningar
2 507
Senast: Minett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • När brukar uppfödare höra av sig?
  • Guldfasanerna