Jag klämde min katt!!!

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare java
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 10 210
J

java

När jag kom hem igårkväll efter en lång dags arbete såg jag inte min lilla kisse som sprungit fram till dörren för att hälsa. Han kom emellan väska och matkassar och när jag skulle stänga dörren hörde jag ett vrååååål. :cry: Jag hade klämt katten i ytterdörren. Vilket hjärtskärande skrik! Den lilla älsklingen sprang och gömde sig under sängen och ville inte ens komma fram när jag lockade med favoritgodiset.. När han kom fram ville han inte stödja på ena frambenet. Jag grät nästan, jag hade gjort min bebis illa!!! Men, efter ca 1 timme sprang han omkring och lekte som vanligt! Puh, jag hade inte brutit benet på honom! Idag har jag känt och klämt på benet, men han verkar inte ens vara öm i det. Skönt. Men visst får man ont i hjärtat när sådant här händer - det hade ju kunnat gå riktigt illa!!!

ojojoj, hur många gånger har man inte trampat på en katt, min katt är expert på att smyga och sätta sig bakom en när man står och lagar mat utan att man märker det, sen när man vänder sig om och ska gå någonstans så hör man skrik varav en ilsken oliver blänger på en.. eller klämt honom i dörren när man inte märkt att han följt efter en.. heh, men han klarar sig alltid! inte en skråma!

Det är sant, vem har inte råkat trampa på sin katt, men det här kändes så mycket värre. Det var inget vanligt "aj-skrik", utan riktig gråt.. Men, idag verkar han må bra, är lite pipig bara. Men han har en knöl bakom örat.. Är lite orolig för den, men det är väl bara att avvakta och se..

Visst gör det ont i hela ens hjärta när katten skriker o man får så fruktansvärt dåligt samvete.
Själv hade jag ett himla sjå att förlåta mig själv förra sommaren när jag, som bor på tredje våningen, glömt stänga fönstret i sovrummet o min "lille" Oliver blev för nyfiken o föll ut... Det var lååååånga sekunder innan jag förstod att han hade överlevt. O ännu längre timmar innan veterinären slutligen hade lugnat mig o garanterat att han skulle komma att bli helt återstäld o att det inte alls var så farligt som det sett ut... Ojojoj, som jag skämde bort gullungen hela sommaren sen... O gissa om jag e noggrann med fönstren numera...?

Mina kissar är inte nöjda om dom inte får ligga under täcket och sova, mitt täcke är väldigt bulligt och fluffigt, en och en annan kisse har hamnat under min klantiga bak...

Tack för lugnande svar. Men.. Nu ikväll hade han blod i avföringen. Under dagen busade han på som vanligt, inget konstigt med temperamentet, och han äter med mycket god aptit. När han var på lådan nyss gick han raka vägen ut i
vardagsrummet och lade en sista "korv" där!! Något han ALDRIG gjort. han försökte desperat krafsa undan sitt misstag, oj vad han skämdes. Såg då att det var lite blodigt. Även det som hamnat i lådan var blodigt. Så det var bara att tvätta kissen (långhårig...) Kan det hänga ihop med klämningen igår? Kan det vara någon stressreaktion på den olyckan? Eller klämde jag sönder något? Han borde väl vara hängigare i så fall, han är ju så pigg! Jag får nog ringa veterinären imorgon för att lugna mina nerver.

Sv: Jag klämde min katt!!!

Värst vad du gräver fram gamla trådar :-)

Sv: Re: Jag klämde min katt!!!

cruella skrev:
ojojoj, hur många gånger har man inte trampat på en katt, min katt är expert på att smyga och sätta sig bakom en när man står och lagar mat utan att man märker det, sen när man vänder sig om och ska gå någonstans så hör man skrik varav en ilsken oliver blänger på en..

Åh så gör min hankatt med. Men han säger inget när man trampar på han. Bara sitter kvar och glor på en typ: "Ser du inte att du står på mig matte" :crazy: :D

Oj då :o :o :angel: :angel:

Nej hjälp nu har jag gjort bort mig.. :crazy:
jag satt och klickade ch läste och märkte inte att jag va på sida 6 eller 7..
In my own dreams.. haha..

Hehe.. Tack för svaret, även om det kom lite sent! ;)
Katten mår alldeles utmärkt! Var en vända till vet som inte hittade något - Blodet försvann när jag avmaskade - troligen var det mask som gjorde att han var dålig i magen!
Idag är han den mest underbara katt jag någonsin träffat, ofta känns det som om det är han som tar hand om mig och inte tvärtom! Han har också fått en lillasyster, så nu är de två som springer omkring och busar här hemma! :love: Och jag har varken klämt dem eller klivit på dem något mer! Råkade bara slänga en liten leksaksboll i huvudet på honom häromdan.. :angel:

Senast ändrad av en moderator:

Hehe, ok upptäckte mitt misstag lite sent :angel: ..
Hälsa honom lycka till med huvudvärken han får väl ta en panodil :p

Liknande trådar

Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan... 2
Svar
22
· Visningar
1 669
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 823
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är... 2
Svar
27
· Visningar
11 022
Senast: Imna
·
Katthälsa Hej allesammans! Här sitter det en väldigt orolig matte. Har en kattunge på 6 månader som följer mig nästan var jag än går. Kan...
Svar
11
· Visningar
11 211
Senast: Shark
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka