Jag känner mig diskriminerad av H**ks! - Lena Furberg brodyr bara för ponny.

Sv: Jag känner mig diskriminerad av H**ks! - Lena Furberg brodyr bara för ponny.

Jag vill också ha grejorna i större storlekar

Sv: Jag känner mig diskriminerad av H**ks! - Lena Furberg brodyr bara för ponny.

Lena, du anar inte hur många timmar jag spenderat med ett tecknarblock och försökt teckna som dig. Dina bilder är otroliga! När jag blev äldre och mer selektiv köpte jag bara Min Häst om det fanns hela serier med dig. Numera som en 40+ kan jag fortfarande köpa Min Häst (och hela byn vet att jag har inga barn så gissa blickarna jag får i kassan) bara för att beundra dina teckningar.

Om Hööks skulle gör an kollektion för stora hästar så säger jag som de andra. Mer vuxna färger. Svart, plommon, marin, rött, etc. Även vita schabrak med diskret häst på ena sidan hade funkat. Och grimmor och täcken.

Tack snälla för att du skickar länken till hööks. En bättre påtryckning än så kunde vi inte drömma om.

Och för att ytterligare förklara min idoldyrkan så kan jag berätta att jag har en byrå som skall skrapas av all färg, sedan skall den tapetseras med Mulle och serier du tecknat. Ovanpå detta ett antal lager klarlack som skydd. Jag lovar att skicka in bilder på den när den är gjord.

(Om jag hade kvar den autograf jag fick av dig på Scandinavium för en herrans massa år sedan så hade även den hamnat på byrån.)

På alla "ponnysidor" är det puttinuttigt. Bling överallt, rosa och ljusblå.
Vi ponnyägare blir ju mer eller mindre överrösta med snuttegullprylar. Kändes mycket mer "seriöst och stilrent" när man hade häst som drog full, man blev inte "påtvingad" gulligullet. Om du förstår vad jag menar? :)
Bara för att man har ponny så älskar man inte pastell ;)

:bow:

Är man dessutom 30+, har en ponny som går under smeknamnet 'Liemannen' - ja då vill man ABSOLUT inte ha gulligullgrejerna i kräkrosa och fjollblått. :crazy:

(jag vill ha RÖDA saker, rött måste dock ha varit 2008 års mest omoderna färg, kommer lite mer nu 09 verkar det som dock. Men fan - nu sitter jag med en häst (ponny) jag kan spöka ut i rött - så ge mig! Och då menar jag rött, inte ngt rosarött, ceriserött, vinrött eller annat-rött. Utan rött-rött, gärna med grå detaljer.. Och en 'tuff' LF-brodyr på =))

*kl*

Skulle älska sakerna i vuxenfärger med brodyr. Som vuxenfärger så räknar jag vitt, grönt, blått, grått, vinrött m.m alltså inte babyfärger ;)

Varför inte Jojje och gänget på några saker? :rofl: jag är ju 30+ men slänger mig över Mulle boken varje år. Bara älskar den serien :love:

Lena: Skulle du inte kunna fixa så när man köper Mulleboken så fanns även Jojje och gänget med i den?

ååhh jag verkligen äälskar dina hästbilder!! Precis som alla andra skulle jag oxå tycka det var superkul men en Kollektion i stl full. :banana:
kramkram

Hahaaaa, vad roligt!! Jag tror jag ska skicka den här länken till Hööks så får vi höra vad dom säger!
Tack för alla komplimanger, jag blir alldeles ... jätteglad!
Det var längesen jag gjorde nåt nytt åt Hööks nu, kanske dom borde be mig göra NYA bilder (blink blink!), kanske nån annan stil, eller?? Vad önskar ni er??
Hälsar Lena och Mulle!
PS! Mulle får bara Min Häst använda, vi har avtal nämligen! DS.

Men jag hade ett sett med schbrak, ländtäcke ocg fleecetäcke med just mulle på...:confused:

Var har du fått tag i mulle grejerna?

kl.
Skulle som några andra har nämnt vara skoj med westernpad, med ett westernekipage. I några snygga färger.
Jag verkligen älskar dina bilder :) helt undrebara :love:

*Måste kila till affären imorgon och köpa en min häst tidning*

Köpte dem på rea hos hööks sep-07.
De är nu sålda....*inser mitt misstag nu när jag kollade bilden* Suck...

Om Hööks skulle gör an kollektion för stora hästar så säger jag som de andra. Mer vuxna färger. Svart, plommon, marin, rött, etc. Även vita schabrak med diskret häst på ena sidan hade funkat. Och grimmor och täcken.

Jag vill lägga till BRUNT och trycka på LILA på den listan !

kl

Vi måste helt enkelt bilda en PAKT!!
Varje gång vi är inne i en Hööksbutik (eller ringer kundtjänst) så tar vi någon av L.F varorna och går fram och frågar "har ni de här i strl full?". Om vi frågar tillräckligt många gånger så måste det ju leda någonstans.

Tänk dessutom vad kul när man står och kollar på något och man hör någon ställa frågan, då vet man att det är en medsyster från buke..........

japp jag håller helt med... min önskan är en kollektion i brunt med en liten LF fux med bläs på!!! o shabraket i dressyrmodell :love::bump:

Har mina gamla Min Häst tididningar kvar och det är bara LF seriena jag läser!! och det är inte bara en rykthink som fått en LF häst på sig.

Jag har en lite fråga om det här med rättigheter copright osv.

FÅR jag själv (vet inte hur det ska gå till men ändå!) kopiera en figur och sedan applicera tex på ett schabrak? Alltså strikt för eget bruk och endast i ett exemplar.

Jag älskar också lena furberg! har alla gamla tidningar från 90-99 från min häst :) mina ponnyer har lf-grimmor men jag vill ha till min stora oxå!!! den mörkblå grimman i nya katalogen i full :love: o dressyrschabrak med dressyrhäst! i alla stl!!

*KL*

Det skulle vara coolt att ha ett schabrak eller ländtäcke med Jojjos boaorm när han gör nått hyss. :p

Vill börja med att säga att detta är halvt skämtsamt halvt allvarligt.

I nya katalogen finns en hel del grejer med Lena Furberg hästar i brodyren. Självklart är dessa bara för ponny.

Jag, 40+ med stor häst, läste Min Häst från första numret och ÄLSKAR Lena Furbergs teckningar. Jag vågar lova att jag inte är den enda vuxna personen som läst serierna, dyrkat teckningarna och står här och glatt skulle köpt schabrak, fleece täcken, skrittäcken etc med LF brodyr.

Problemet är att min häst drar Full på grimmor och inte Cob (som är det största), han drar 145 - 155 i täcken och där finns max 135. Ponny på schabraken och inte full.

Jag känner mig helt och totalt åldersdiskriminerad av dom.:devil:

Funderar på att dra igång ett upprop med underskrifter att H**ks skall släppa dylika varor i storlekar som passar större hästar.

Är jag ensam om att känna mig diskriminerad?

Tänkt på precis samma sak! :) Håller med!

Jag vill ocksa ha lena Furberg motiv i fler storlekar än ponny och cob, och gärna fler färger. T.ex gratt, blatt, brunt och svart men även rosa, limegrönt och ljusblatt.

Motiv jag hade tyckt var fina är dels lite sötare/roligare och dels vackra motiv med enhörningar, dressyrhästar, hopphästar osv.

*kl*

Räcker upp handen!!

Jag vill oxå ha LF i stl full!!
Tycker det är gulligt:p

/J.

Jag vill oxå ha i full - xfull strl till min ardenner, har letat som en tok på internet.. Och jag är 35+

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka