Tydligen verkar både nordea och swedbank emot att använda bankid på fil.
fast jag har det på fil från Swedbank. Jag har visserligen en av deras "undergrupp" av banker men det är väl egentligen Swedbank som håller i hemsidan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tydligen verkar både nordea och swedbank emot att använda bankid på fil.
Avskyn för den banken går inte att beskriva. Jag får in min lön på den annars hade jag givit upp den för länge sedan. Jag har låst burken och ska låsa upp den genom att använda bankid. När jag loggar in ska det stå "hantera pin" men det gör ju för ... inte det eftersom den är kopplad till swedbanken. JAG BLIR TOKIG och sliter snart mitt hår!!!!! Hur fasen ska jag få ordning på skiten när det inte funkar? Hur fasen kan en bank vara så in i... blåst?!
"Har du frågor kontakta din bank" står det på pappret med min 8 siffriga kod- men det HAR jag gjort och fick till svar "detta får du göra själv". Jamen för bövelen, jag kan ju inte!
De senaste månaderna har jag gått till min bank, tagit ut pengarna och gått till swedbank och satt in mina pengar direkt. Jag betalar alltså varje månad för något jag inte ens KAN använda för att de ska vara så in i bombens krångliga!
Jag har ingen aning om det finns nåt nordeakontor i den här staden och om det ens finns kommer de ju inte förstå mig i alla fall så det är inte lönt att gå dit!
Någon som kan stilla min vrålilska och hjälpa mig få ordning på skiten?Innan jag stryper datorn med sladden helst!
![]()
Alternativt fixa så man kan från Swedbank hämta det man vill från Nordea, fast nu är det ju bara den här lönen det gäller så det kanske inte är värt det?Be arbetsgivaren sätta in lönen på Swedbank istället. Eller ( när du väl kommer in på Nordea) lägg upp en automatisk överföring som för över lönen varje månad till det konto du föredrar
Ni som påstår att ni har bankid på fil och kan logga in på nordea eller swedbank. Vart gör ni det någonstans? Jag hittar inga länkar eller inloggnings metoder som motsvarar bankid på fil.
Föjlande alternativ får jag på swedbank. Igen är bankid på fil.
* Säkerhetsdosa
* Mobilt BankID
* BankID på kort
* Personlig kod
* Företagskopplad dosa
Säger dock inget om att du kan logga in på deras bank med dem. Bara att du kan beställa bankid på fil från dem. Det jag saxade vart alternativen som dyker upp när du försöker logga in på swedbank.Dessa förslag får jag:
Saxat från bankens sida under Beställa tjänster:
"BankID är en e-legitimation som du använder för att visa vem du är på nätet. Med ett BankID kan du på ett säkert sätt ta del av personlig information och skriva under avtal eller andra överenskommelser. Du kan uträtta ärenden hos myndigheter eller företag när det passar dig bäst, direkt från din dator. BankID finns i tre varianter:
- BankID på fil
- Mobilt BankID
- BankID på kort"
Ni som påstår att ni har bankid på fil och kan logga in på nordea eller swedbank. Vart gör ni det någonstans? Jag hittar inga länkar eller inloggnings metoder som motsvarar bankid på fil.
Nordeas bankid på fil kunde man bara använda för att legitimera sig på typ Skatteverket och CSN, inte för att logga in på internetbanken. Om de har kvar det nu vet jag inte, fungerade aldrig för mig på mac och nu när mobila finns så använder jag bara den (& det verkar Nordea vilja att man gör också).
Måste bara säga att jag äntligen fått skaffa telefonbank på nordea!!
Man måste vara över femton år. Dom första fem åren efter femton försökte jag ibland men rösten i telefonen sa bara att man måste vara över femton för att få använda tjänsten och lät mig inte skaffa det.
Har också reflekterat över att nordeas bankdagar inte är som andra bankdagar. "Flytta fram till närmaste bankdag" kan missa flera helt vanliga måndagar. Eller torsdagar.. Och inte går det att ändra heller.
Hade jag inte haft fonder och Swedbank varit så sviniga i sitt uppförande med en räkning så hade jag bytt för så länge sen.
Avskyn för den banken går inte att beskriva. Jag får in min lön på den annars hade jag givit upp den för länge sedan. Jag har låst burken och ska låsa upp den genom att använda bankid. När jag loggar in ska det stå "hantera pin" men det gör ju för ... inte det eftersom den är kopplad till swedbanken. JAG BLIR TOKIG och sliter snart mitt hår!!!!! Hur fasen ska jag få ordning på skiten när det inte funkar? Hur fasen kan en bank vara så in i... blåst?!
"Har du frågor kontakta din bank" står det på pappret med min 8 siffriga kod- men det HAR jag gjort och fick till svar "detta får du göra själv". Jamen för bövelen, jag kan ju inte!
De senaste månaderna har jag gått till min bank, tagit ut pengarna och gått till swedbank och satt in mina pengar direkt. Jag betalar alltså varje månad för något jag inte ens KAN använda för att de ska vara så in i bombens krångliga!
Jag har ingen aning om det finns nåt nordeakontor i den här staden och om det ens finns kommer de ju inte förstå mig i alla fall så det är inte lönt att gå dit!
Någon som kan stilla min vrålilska och hjälpa mig få ordning på skiten?Innan jag stryper datorn med sladden helst!
![]()
![]()
Men det finns väl fler banker än Nordea eller Swedbank?! Byt till någon av dem!
Men du har ju internet, så det kvittar ju vilka som har kontor på orten, du kan ju sköta allt hemifrån datorn istället och ev ha kvar ett konto som du sätter in pengar på och sedan för över till din andra bank via datorn.Bor på en plats där det är nordea och swedbank som har kontor.