elfi
Trådstartare
Sv: Jag har tappat lusten..
*kl*
Min lust börjar komma tillbaka, tack vare er bukare, mina vänner och sist men inte minst - Filipus
Det finns ingen som han alls. Det är underbart. Trots våran skentur igår som kunde ha slutat illa så känner jag att vi är på väg upp.
Har pratat med kusinen och hon hjälpte mig lite med ridschema fram till flytten:
Lördag (imorgon): Vila, hovis + massör kommer.
Söndag: Skrittpromenad 30 min
Måndag: Skogsridning 60 min, varierat tempo - mysritt.
Tisdag: Gångartsträning 45 min, varierat tempo, mkt övergångar.
Onsdag: Vila, ev skrittpromenad för hand i skogen 20 min
Torsdag: Skogsritt 45 min med gångartsträning i.
Fredag: Transport-träning, ev skrittpromenad efteråt.
Lördag: Långtur (ungpålla åker hem på fredag em, därför är Filipus ensam på lör-sön och då måste man ju passa på)
Söndag: Vi flyttar
Vad tror ni om det? Låter det bra? Jag tycker det känns bra, det kanske blir någon ändring men annars känns det bara bra!
*kl*
Min lust börjar komma tillbaka, tack vare er bukare, mina vänner och sist men inte minst - Filipus
Det finns ingen som han alls. Det är underbart. Trots våran skentur igår som kunde ha slutat illa så känner jag att vi är på väg upp.
Har pratat med kusinen och hon hjälpte mig lite med ridschema fram till flytten:
Lördag (imorgon): Vila, hovis + massör kommer.
Söndag: Skrittpromenad 30 min
Måndag: Skogsridning 60 min, varierat tempo - mysritt.
Tisdag: Gångartsträning 45 min, varierat tempo, mkt övergångar.
Onsdag: Vila, ev skrittpromenad för hand i skogen 20 min
Torsdag: Skogsritt 45 min med gångartsträning i.
Fredag: Transport-träning, ev skrittpromenad efteråt.
Lördag: Långtur (ungpålla åker hem på fredag em, därför är Filipus ensam på lör-sön och då måste man ju passa på)
Söndag: Vi flyttar
Vad tror ni om det? Låter det bra? Jag tycker det känns bra, det kanske blir någon ändring men annars känns det bara bra!