T
Technique
Tvärstopp sa det i det i dressyren, hoppningen fortsätter framåt. Jag rider på ridskola några gånger i veckan, men min ridlärare har tröttnat på att lära ut. Hon ger ingen som helst feedback såvida man verkligen inte tjatar sig till den, och det tycket inte jag att man ska behöva göra. Dessutom saknar lektionerna inspiration och ambition för att egentligen utbilda någon, bara sysselsätta oss och hålla oss nöjda för stunden. Varje vecka är det samma sak; Självständig uppvärmning i skritt och trav, sen någon form av uppgift i form av typ skänkelvikning över diagonalen eller sluta. När hen satt in oss på rätt spår pratar hen själv med andra på läktaren, påpekar något litet som "upp med blicken" eller "ner med hälarna". Eller så säger hen, tex under skänkelvikning "Du måste ta med baken också". Jaha, hur ska jag göra det? Inte "Gör så här och så här så blir det bättre",eller "använd de här hjälperna". Någonting, så man förstår. Dessutom säger hen aldrig till när man gör rätt, bara fel.
Så, vad ska jag göra? Problemet är att det inte finns någon annan närliggande ridskola, och jag är lite pank. Då och då tar jag privatlektioner för tränare, och då fortsätter utvecklingen. Men som sagt, det går inte i längden. Jag skulle kunna stanna upp i ridningen ett tag, men jag vill fortsätta med hoppningen, och för att få hoppa måste man rida vanlig grupp...
Usch, hjälp mig.:C
(Förlåt om det är förvirrande, kan skriva om i simplare form om så önskas)
Så, vad ska jag göra? Problemet är att det inte finns någon annan närliggande ridskola, och jag är lite pank. Då och då tar jag privatlektioner för tränare, och då fortsätter utvecklingen. Men som sagt, det går inte i längden. Jag skulle kunna stanna upp i ridningen ett tag, men jag vill fortsätta med hoppningen, och för att få hoppa måste man rida vanlig grupp...
Usch, hjälp mig.:C
(Förlåt om det är förvirrande, kan skriva om i simplare form om så önskas)