Jag har sorg!

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare soffiz
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 19
  • Visningar Visningar 1 290
S

soffiz

I torsdags morse dog "min" hund. Eller ja, mammas hund som va min när jag bodde hemma. Han vart "bara" 9 år gammal, men han hade så många fler år å ge. :cry:
En liten pigg Westie kille va det. världens goaste å gladaste. Älskade allt å alla å ville aldrig något ont.:cry: Saknar honom så mycket.

Sv: Jag har sorg!

*tröstkramar i massor*

jag förstår din sorg, min hund har varit på vippen de senaste 10 dagarna, men otroligt nog repat sig.. men man mår verkligen piss när djur lämnar en.. jag har haft massor av ångest och skuldkänslor, inte ätit, gråtit floder.. det är inte lätt..

gråt ut, gör dig av med all energi, så du får ut allt..

Jo jag har försökt.
Grejjen är ju att det gick så fort... på lite mer än ett dygn gick han från frisk till död... :cry:

hu va jobbigt, vad var det som hände med honom, om du orkar berätta..

enda ljuspunkten är väl att det har gått någorlunda snabbt.. men det är svårt att se något positivt i ett djurs bortgång hur man än tänker.. :(

kram

Det började som magsjuka. Han kräktes å kräktes...
Sen började han lägga sig i hörn. Låg kvar i sina spyor å va allmänt matt. På natten orkade han inte gå längre.
Tillslut låg han å skrek på hallgolvet å hade då oxå kissat på sig. Pappa å bror åker med honom till Ultuna å väl där framme i receptionen började han krampa. Va bara att sätta en spruta i hans lilla (men otroligt stora) hjärta. :cry:

Dom obducerade honom, men har inte fått några tydliga svar än.

åhh fy va hemskt :cry: stackars liten :( det låter ju som någon form av förgiftning eller något som fastat i mag/tarmregionen :(

så fruktansvärt jobbigt för alla inblandade :( jag lider djupt med er..

*tröstkramar både till dig och till din familj*

Tack!
Jo jag tycker oxå det låter så... Får se när alla odlingar är klara från obduktionen... Ush!! :confused:

ja, att få veta vill man ju, men man blir ju orolig om det är något hunden fått tag i hemma i huset :(

Sänder många styrke kramar,

Vet vad ni går igenom då jag fick ta bort min älskade hund för 3v sedan pga en livmoderinflamation men (hon blev 14år)

Usch vad sorgligt. Har själv en westie på 12 år, tack och lov fortfarande pigg och kry utöver sin artros. Bävar för den dagen han måste gå bort.:(

Jo men dom brukar ju bli gamla ju... fattar inte vad som hände. tror dock det va levern som gick pga kortison i flera år. första vet som sa att det va skadligt va för 1½år sedan å då slutade mamma med det... så tragiskt...

Usch då! Det var ju tråkigt. Hoppas han har det bra i hundhimlen.

jag beklagar verkligen och jag har själv haft många hundar och det är förfärligt :(

men som du kanske redan vet så lever inte hundar så länge..
och det är samma sak med människor. är de gamla och är friska för tillfället, blir de bara sjuka typ magsår eller nått liknande så orkar de inte mer. och det är samma sak med hundar :/

jag beklagar verkligen och jag har själv haft många hundar och det är förfärligt :(

men som du kanske redan vet så lever inte hundar så länge..
och det är samma sak med människor. är de gamla och är friska för tillfället, blir de bara sjuka typ magsår eller nått liknande så orkar de inte mer. och det är samma sak med hundar :/

Jo det är jag fullt medveten om... men just estien är ju typ känd för att bli lätt 15 år gamla... Men blir det som det blev med honom så är det klart att dom dör. Har lust att stämma veterinärerna som sa att kortison inte är skadligt för hunden när dom sa att han skulle få äta det jämt.

Urch va hemskt...ja vill inte ens tänka på när våran gamling ska lämna oss...han e 16år nu det kan ju vara dax när som helst!:cry:

Nu har vi fått det slutliga beskedet om vad han dog av. Han hade cancer... Hade en elakartad tumör som upprog en fjärdedel av hans lever och som även hade spridit sig till del av tunntarm å mjälte...

HUR kan en hund med ovanstående inte visa någonting utom dagen han dör? Jag förstår inte det... kan någon förklara???:confused:

Tröst kramar!

Vet vad du går igenom, förlorade också en vovve nyssens. Sänder dej styrka och tröst!

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 244
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 834
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 261
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 071
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka