Jag har polisanmält ena grannen, vad händer nu?

Sv: Jag har polisanmält ena grannen, vad händer nu?

Får de inte använda tjänstevapen för att avliva djur vid trafikolycka? På ett avsnitt av 112 på liv och död var det en som ringde sin boss för dagen och bad om tillåtelse att avliva ett påkört rådjur vilket han fick ok på. Sen om personen i fråga inte har någon koll på vad denne gör kanske det inte är aktuellt med avlivning och som någon nämnde: missar älgen från 2 meters håll, då är det dags för stresstester.
 
Sv: Jag har polisanmält ena grannen, vad händer nu?

Jo, de får det men en utredning ska väl dras igång varje gång en polis avfyrar sitt tjänstevapen och det innebär tyvärr att en del poliser därför drar sig för att använda sina vapen för att avliva allvarligt skadade djur.
 
Sv: Jag har polisanmält ena grannen, vad händer nu?

Såhär i en mindre stressad och upprörd situation så undrar jag vilken effekt polisens 9x19 helmantlade ammunition hade haft på en älg.
9x19 energi: 570 till 704 joule, beroende på laddning och tillverkare
.308 energi: 3590 till 3890 joule, beroende på laddning och tillverkare

Det är ju _viss_ skillnad på kraften i ett handeldvapen och en klass 1 bössa.

Det är väl 9 mm i en gammal hederlig slaktmask och med den har vi fällt de störta tjurar så med ett magasin får nog tom den inkompetentaste död på en älg.Du vet, vid jakt så skjuter vi på upp mot ett par hundra meters avstånd;)
 
Sv: Jag har polisanmält ena grannen, vad händer nu?

Och det skulle inte vara första gången deras tjänstemän svarar efter eget tyckande istället för att faktiskt kolla upp det först.
Och det skulle heller inte vara första gången dom ger svar som sedan visar sig vara felaktiga när dom kommer upp i rätten, för det dom svarar på är hur den tjänstemannen tolkar paragrafen inte hur den sedan kommer tolkas i en domstol...

/Camilla
en tendens som delas av alltför många innehavare av stora myndighetsstämplar:o:D
 
Sv: Jag har polisanmält ena grannen, vad händer nu?

Jo, de får det men en utredning ska väl dras igång varje gång en polis avfyrar sitt tjänstevapen och det innebär tyvärr att en del poliser därför drar sig för att använda sina vapen för att avliva allvarligt skadade djur.

Jo, den förklaringen fick jag med då jag var nere på station ett par dagar senare.:meh:
 
Sv: Jag har polisanmält ena grannen, vad händer nu?

Du vet, vid jakt så skjuter vi på upp mot ett par hundra meters avstånd;)

Låter lite slappt. På min tid (20 år sedan älgjakt sist) så smög vi hela vägen fram till älgen, tryckte pipan i sidan på dem, stirrade dem i ögonen och mumlade kallt "nu fick jag dig" innan vi tryckte av. ;)
 
Sv: Jag har polisanmält ena grannen, vad händer nu?

Låter lite slappt. På min tid (20 år sedan älgjakt sist) så smög vi hela vägen fram till älgen, tryckte pipan i sidan på dem, stirrade dem i ögonen och mumlade kallt "nu fick jag dig" innan vi tryckte av. ;)

nej det förorsakar för mycket stress vilket gör köttet segt o smaklöst;)
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 210
Senast: Snurrfian
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 400
Övr. Katt Min ena kisse gav sig i torsdags ut och jagade på grannkatten som tydligen hade smugit sig in på hans revir. Olyckligt nog satte dom...
Svar
2
· Visningar
1 270
Senast: TinyWiny
·
Äldre I fredags hände det jag verkligen inte behövde just nu, vattnet forsade ur golvbrunnen i badrummet och det blev fullständig panik -...
2 3
Svar
59
· Visningar
6 835
Senast: Jen80
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp