Sv: Jag har köpt ett hästtält!
Jo jag menade just för DSM/JSV regler. Att det räcker till med 2 meter är jag helt enig med dig om, men blir det inspektion så. Kan ju vara surt om man köpt ett dyrt tält och inte kan använda det. Men bara man vet om risken så är det ju lugnt, då är det ju bara att göra som man vill sen. Men så ingen står där och blir förvånade sen om/när det blir inspektion =)
Jo enligt officiella regler. MEN en shettis som är tex 90 cm i mankhöjd behöver inte mycket högre vindskydd än tex får. Och en orsak till höjdreglen är ju att det i ett stall ska vara tillräcklig luftvolym/lujftväxling. I en tältkonstuktion har man ju alltid mer ventilering än i en tät byggnad.
Och en shettis kan inte slå i ett tälttak som är 2 meter högt ens om den stegrar sig och står på en pall samtidigt.
Och står man där och behöver ett skydd för ponnyernas skull så köper man ju hellre ett man har råd med som ponnyerna kan skula i vid behov än har inget skydd alls.
Sen får man väl hoppas att djurskyddet inte kommer ut och mäter förrän man har byggt något som håller regelmått.
/KT
Jo jag menade just för DSM/JSV regler. Att det räcker till med 2 meter är jag helt enig med dig om, men blir det inspektion så. Kan ju vara surt om man köpt ett dyrt tält och inte kan använda det. Men bara man vet om risken så är det ju lugnt, då är det ju bara att göra som man vill sen. Men så ingen står där och blir förvånade sen om/när det blir inspektion =)