Jag har inte lagt bort idén om hund (ännu)

Sv: Jag har inte lagt bort idén om hund (ännu)

Och i veckan åker vi och hälsar på aussietiken som behöver en fodervärd. Om personkemin stämmer så kan det bli verklighet med en liten hund !

Vi åker hela hydet och kommer antaligen att falla som furor.

Sen får vi se vad ägaren tycker om vi passerar nålsögat.

Om det känns bra så kommer och hålsar på hos oss innan någonting bestäms. Det känns väldigt bra att de är så måna om sin hund !

Hoppas att det går bra. Lycka till från grannen. Som tänker köpa cairn valp till våren. Eller i alla fall drömmer om det.

Självklart skall du ha en liten Cairn till våren !!!

Glöm inte att du har redan två hundar att mysa med - medan jag har ingen !

Hon är fullkomligt bedårande !

Vilken otroligt mysig liten hund !

Har du en Aussie ?

Den vi träffade ligger GÄRNA i soffan. Helst i knäet faktiskt. Om hon varit en katt hade hon spunnit !

Jag tror att det kommer att bli perfekt !

En liten generell fråga.

Hur skall vi bäst introducera hunden får katterna ?

Hon kommer antaligen att vilja jaga dem, det vet vi redan. Och katterna är begränsat hundvana. dock har de många ställen i huset dit de kan ta sig(och sitta och studera allt som rör sig nedanför), men inte dit hunden inte kan ta sig.

Lite tips ?

Vi köpte för snart 1månad sedanen Eng. springer spaniel.
Han och hans ena kullkompis hade blivit "över" så han är nu 10mån.
Men ack vilken härlig hund har allt som du önskar dig!:love:
Tror att hans bror fortf. är kvar:angel:
PM:a om det kan vara av intr.

Jag är ju jag, så jag skulle bara tagit in hunden och sedan får de sköta sig själv.

Givetvis säger jag i från om hunden jagar katterna sanslöst överdrivet, men annars så brukar de reda upp det där bra på egen hand :)

Jag gör nog så - det känns enklast. Och så har jag redan utsett dig till min egen personliga hundguru :-)
Det är så vi har gjort när vi varit hundvakter förut.

Sen kommer nog lilla hunden att få sova i säng med sonen - och ha dörrn stängd så kan katterna ströva fritt på natten.

Yes you are !

Du ledde mig in på Aussien så nu får du dras med mig !

Vi skall träffa henne på söndag igen, då i hästmiljö. Det är så perfekt, vi skall åka och tävla precis där lilla hunden bor så de kommer dit, sonen kommer att följa med på långpromenad med hund och husse och matte.

Dessutom har jag instroducerat henne för min kärve man, han undrade vad man har en hund till - den kan ju ine ens fånga råttor, pyttsan heller den här damen tar både råttor och ormar och annat krafs. Det är bra nu när ena kattan är handikappad.

Och på lördag flyttar hon till oss !!!

Det kommer bilder och annat vad det lider.
Vi är så glada !

Strålande nyheter :bump:

Hon verkar ju som sagt fin tjejen av vad jag sett och hört, så det där kommer du aldrig att ångra. Ge det något år, så har du minst en till :rofl:

Har du en Aussie ?

Den vi träffade ligger GÄRNA i soffan. Helst i knäet faktiskt. Om hon varit en katt hade hon spunnit !

!

Ja, det har jag :) En tik, vars elaka, elaka matte släpade med henne till hundklubben idag :eek:

Hon skulle agera försökskanin åt några som tränade hundmöten med några hundar som inte fixade det. Så de efterlyste folk med småhundar som inte brydde sig :D ;) Sen har hon traskat med mig där. Fick beröm för hon var så cool, tappade min mobil i huvudet på henne :crazy: och hon kollade bara upp på mig och suckade :D

Nu har hon intagit hemmet !

Hon är fullkomligt ljuvlig, så otroligt glad hela tiden, svansen viftar och viftar ! Väldigt social.

Just nu ligger hon i soffan bredvid mig och tar det lugnt.

Det blir bilder vad det lider, men hon vill vara NÄRA så det är lite svårt än så länge !

Jag är alldeles fascinerad över den lilla damen.

Så himla rar och trevlig. Otroligt följsam.

Det enda "problemet" är att hon älskar alla människor så det är svårt för henne att inte rusa galet och vifta på hela sig när vi möter någon. Fast hon (och jag) lär oss - är hon bara nära mig så håller hon sig i skinnet. Gullegull !

Liknande trådar

Hundhälsa Är det någon annan som varit med om samma problem? Bor på en stor gård med cirka 200 kor. Därmed är det MYCKET kodynga, diverse pellets...
Svar
10
· Visningar
1 133
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Efter många års fundering har jag (i alla fall nästan) bestämt mig för att sluta med hästar och köpa hund istället. Men, jag kan inte...
Svar
4
· Visningar
1 914
Senast: Red_Chili
·
Hundavel & Ras Jag ska inte skaffa hund. Nej, det ska jag alltså inte. Nix, näpp, nein. Inte alls. Men... Som förberedelse inför den dagen jag känner...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
8 820
Senast: Acto
·
Hundträning Hej! Jag är nu under corona-tider strandad hos min mamma på landet med hennes 2 hundar :) (kunde ha varit värre!) Vi har dock ett...
Svar
6
· Visningar
5 541
Senast: Tuggben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka