Jag har inte lagt bort idén om hund (ännu)

Sv: Jag har inte lagt bort idén om hund (ännu)

Yes you are !

Dessutom har jag instroducerat henne för min kärve man, han undrade vad man har en hund till - den kan ju ine ens fånga råttor, pyttsan heller den här damen tar både råttor och ormar och annat krafs. Det är bra nu när ena kattan är handikappad.

Jag har också en aussie men en australian shepherd, hon fångade en mus i sovrummet i går kväll och jag är henne evigt tacksam :love:

När vi fick hem henne som valp så såg vi till att hon inte lyckades tränga in katten i ett hörn för då finns det risk att den försvarar sig väl hårdhänt (en bekants valp fick ena ögat förstört efter att ha trängt katten), nu går det hur bra som helst, katten tycket att hon är helt onödig men hon älskar honom, tvättar öronen och allt :D

Lycka till med nya hunden

Våran dansk svenska gårdhunden är super mot andra hundar och han älskar sin lilla kattunge :P
han trivs även runt hästarna och människor i stallet.

Hon är jätteduktig med katterna !

Först fick hon ligga bredvid mig i soffan när katten kom fram, då vibrerade hela hunden, men jag berättade för henne att katterna bor faktiskt här och hunden får inte alls busa med katterna - och min hund som är världens klokaste förstod genast :p

katterna har väldigt bra reträttplatser, vi har två övervåningar som hunden inte kan ta sig till, dessutom har hela köket bjälkar i taket som katterna gärna ligger på och glor på hunden nedanför.

Ute kommer det att bli svårare, och jag förstår faktiskt att en flyende katt är oemotståndlig. Så det gäller att hålla "linan" kort på hunden. Igår kunde hon gå med mig och ha stalltjänst, hon var förstås lös, även fast katten var i närheten så höll sig hunden till mig.

Senare låg katten på nedersta trappsteget av fyra och jag och hunden satt på översta. Hon kunde till och med spänna av att katten var i närheten. Så sakta men säkert tränar vi henne !

Var är bilderna?!?! ;)

Gnist, vad står BC för? Bearded collie eller border collie?

Jag är långsam jag vet - men okej, här kommer några bilder !

Här sitter hon på trappan och bara VILL ta katten ..
katt.jpg

Favoritposition i soffan:
soffa.jpg

Hjälper till att ta in hästarna
stalltjanst.jpg

Ligger på golvet och spanar

sover.jpg

He he, ja golvet är snyggt än så länge.

Det är samma golv i en stor del av huset och i köket är det väldigt slitet, vi hade tänkt att göra om det i somras, men det blev inte av, just nu känns det verkligen som rätt beslut eftersom just nu har två terriers som busar runt.

KL

Hunden är ljuvlig !

Hon vill ju sååå gärna komma i närkontakt med katterna, hon har förstått att katterna är flockmedlemmar och man får inte jaga dem. Men hon vill ju komma NÄRA. Häromdagen kom så chansen som hon så tålmodigt har väntat på och hon försökte slicka på en av katterna.... det gick dåligt, den fräste så saliven sprutade. Stackars lilla hunden , hon ville ju bara visa sin kärlek !

Hon har verkligen boat in sig nu och är inte så ljudkänslig som i början, nu sover hon gott även på dagtid och vaknar inte vid minsta rörelse. Det känns bra.

Hon är dock lite översocial mot människor och är hon inte precis bredvid mig så bara måste hon fara iväg och hälsa. Eftersom hon är så liten och gullig så älskar de flesta det, men jag vill att hon skall vänta på signal. Så vi tränar "människomöten".

Hon vill ju sååå gärna komma i närkontakt med katterna, hon har förstått att katterna är flockmedlemmar och man får inte jaga dem. Men hon vill ju komma NÄRA. Häromdagen kom så chansen som hon så tålmodigt har väntat på och hon försökte slicka på en av katterna.... det gick dåligt, den fräste så saliven sprutade. Stackars lilla hunden , hon ville ju bara visa sin kärlek !

Hon är dock lite översocial mot människor och är hon inte precis bredvid mig så bara måste hon fara iväg och hälsa.

:angel: Ettriga hemska terriers, ja eller....*INTE* :D

En härlig ras är det och det är roligt att du är nöjd med rasrekommendationen :laugh:

Ettrig är nog det sista jag skulle kalla denna hunden för !:D:D Det är verkligen lurigt att det är en terrier...

Ja, jag är så glad för rekommendationen, detta är så rätt som något kan bli !

Liknande trådar

Hundhälsa Är det någon annan som varit med om samma problem? Bor på en stor gård med cirka 200 kor. Därmed är det MYCKET kodynga, diverse pellets...
Svar
10
· Visningar
1 134
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Efter många års fundering har jag (i alla fall nästan) bestämt mig för att sluta med hästar och köpa hund istället. Men, jag kan inte...
Svar
4
· Visningar
1 914
Senast: Red_Chili
·
Hundavel & Ras Jag ska inte skaffa hund. Nej, det ska jag alltså inte. Nix, näpp, nein. Inte alls. Men... Som förberedelse inför den dagen jag känner...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
8 820
Senast: Acto
·
Hundträning Hej! Jag är nu under corona-tider strandad hos min mamma på landet med hennes 2 hundar :) (kunde ha varit värre!) Vi har dock ett...
Svar
6
· Visningar
5 541
Senast: Tuggben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka