Jag har ingen lust..

Saile

Trådstartare
det känns som att det är sådan viktig del att man bara måste (!) ligga även som småbarnsförälder men jag har ingen lust! Jag älskar min man, trots att han inte uppför sig exemplariskt (ni som läst pappadepressionstråden). Men just nu varken vill eller orkar jag. Lillkillen vaknar ofta på natten och sover väldigt hackigt på dagen vilket resulterat i att jag får sova, om jag har tur, 4 timmar i sträck på natten för att sedan vakna varje/varannan timme. Tro sjutton att man är trött!?!
Jag skulle gärna krama och pussa min man mer men han är inte riktigt den typen, det är allt eller inget. (Suck)
Tråkigt tycker jag för lite fysisk närhet vill man ju ha men det blir inte så mycket av det.

Östrogenbrist har jag också så det är ju... Torrt. Och ömt.

Det tog 4 månader efter förlossningen innan vi hade sex första gången, det dröjde pga att jag inte vågade eftersom jag fått sy och ja, dom nedre regionerna var ganska känsliga.
Men när vi väl kom igång gick det jättebra men sen blev han sjuk (förkyld ) och tröttheten kom över mig totalt så nu har det gått typ 1,5 månad sen sist. JAG klarar mig, mannen säger att det är lugnt men man blir ju så stressad när man hör och läser om hur viktigt det är för förhållandet. Men vad ska jag göra? Jag kan ju inte tvinga fram det?

Någon som vart med om liknande? Eller som kanske vill säga något?

Men när vi väl kom igång gick det jättebra men sen blev han sjuk (förkyld ) och tröttheten kom över mig totalt så nu har det gått typ 1,5 månad sen sist. JAG klarar mig, mannen säger att det är lugnt men man blir ju så stressad när man hör och läser om hur viktigt det är för förhållandet. Men vad ska jag göra? Jag kan ju inte tvinga fram det?

Någon som vart med om liknande? Eller som kanske vill säga något?

Jag och maken har haft svackor på längre än 1,5 månad lite då och då under våra år ihop beroende på diverse yttre omständigheter. Så länge ni båda är okej med att det är såhär läget är just nu så finns ingen anledning att stressa upp sig över vad andra anser är viktigt för ett förhållande. Mitt råd är bara att fortsätta kommunicera kring det så att det inte blir några onödiga missförstånd (fungerande kommunikation är enligt mig bra mycket viktigare för ett förhållande än sex, men det är ju bara min åsikt).

Däremot låter det ju lite trist att han inte vill bara kramas. Du kanske kan nämna för honom hur viktigt det är för dig?

Jag har inte heller haft någon lust. Inte förrän nu, 7 månader efter bebis föddes, som lusten öht existerar ibland.

Jag känner att ju längre det går mellan gångerna ju mindre lust får jag och längre går det utan sex. Har vi däremot sex varje dag så blir man ju knäpp om det går mer än 24 timmar utan att få nått :o

Jag skulle nog säga att de gånger lusten vart sämre hos någon av oss, så har vi "tvingat" tillbaka det.

trots att han inte uppför sig exemplariskt (ni som läst pappadepressionstråden)

jag får sova, om jag har tur, 4 timmar i sträck på natten för att sedan vakna varje/varannan timme. Tro sjutton att man är trött!?!

Jag skulle gärna krama och pussa min man mer men han är inte riktigt den typen, det är allt eller inget. (Suck)

Tråkigt tycker jag för lite fysisk närhet vill man ju ha men det blir inte så mycket av det.

Men just nu varken vill eller orkar jag
Tycker inte alls att det låter märkligt att du varken vill eller orkar.

En man som beter sig illa (oavsett skäl), sömnbrist, avsaknad av fysisk närhet och intimitet löses knappast av glidmedel, barnpassning eller att man tvingar sig själv.

Jag hade inte heller velat ha sex i din sits.

Tycker inte alls att det låter märkligt att du varken vill eller orkar.

En man som beter sig illa (oavsett skäl), sömnbrist, avsaknad av fysisk närhet och intimitet löses knappast av glidmedel, barnpassning eller att man tvingar sig själv.

Jag hade inte heller velat ha sex i din sits.

Tack! Nä, jag skulle behöva något som väcker lusten tror jag. Men det bidrar han ju inte med nu direkt.
Så han får helt enkelt gå utan sex. Jag klarar ju mig!

@Saile Så lite så! Jag tycker att du kan koppla bort sexibiten tills dess att du mår bättre, han mår bättre (och beter sig!) och allt lugnat sig. Att du inte orkar ha sex är ju inte alls lika allvarligt som hans pappabeteende till exempel, särskilt eftersom du själv inte verkar lida av det.

Var snäll mot dig själv!

@Saile Så lite så! Jag tycker att du kan koppla bort sexibiten tills dess att du mår bättre, han mår bättre (och beter sig!) och allt lugnat sig. Att du inte orkar ha sex är ju inte alls lika allvarligt som hans pappabeteende till exempel, särskilt eftersom du själv inte verkar lida av det.

Var snäll mot dig själv!

Ja, det är nog bäst att göra så. Koppla bort det alltså. Bidrar ju bara med mer stress och då lär inte lusten komma heller :idea:

Måste bara säga att du verkar vara en sådan klok och vänlig människa! Alla dina inlägg är så genomtänkta och kloka. :love: Ville bara säga det!

@Saile jag håller helt och hållet med @niphredil ! Vi hade perioder där barnen krävde/tog så mycket närhet att jag inte pallade att släppa karln nära för jag behövde mitt utrymme helt enkelt. Jag talade om hur jag kände och vi löste det med att han dels tog barnen mer när han kom hem (han tyckte att han var snäll och fixade markservicen för att jag skulle slippa så där var det en ren kommunikationsmiss) och dels att jag åkte hemifrån själv på helgerna eller om han tog barnen och åkte hemifrån så jag fick egen tid. Sen hade jag ork att vara nära någon igen! :D Sen är det en övergående period, nu handlar det mer om att ungarna antingen ska somna någon jävla gång eller åtminstone hålla sig hemifrån... :angel: Tonårsbarn som gärna är upp hela nätterna gör inte underverk för samlivet direkt... ;) Speciellt inte med en lillebror som är kvällstrött och morgonpigg... :arghh: Jag hoppas att han snart ska komma underfund med att han kan sova på morgonen... Två år kvar till tonåren... :cautious::D

Jag tänker såhär: tycker du det är ett problem för din/er skull eller tänker du att det är ett problem för att "alla andra" gör si och så. Alla är vi olika, jämför dig inte med alla andra och att man "ska" Funkar det för er så är det så. Du behöver en paus så du hittar lusten igen, skit i vad man "ska" då. You do you.

Om mannen sen börjar klaga så får han hjälps dig hitta lusten igen. Med det menar jag avlastning i vardagen, gosa och mysa och vara intim utan att det alltid måste vara sex.

Liknande trådar

Småbarn Sonen på snart 15 månader har inte att sova på sin favoritlista. Han sov bra de första två månaderna i sitt liv sedan hände något. Han...
2
Svar
20
· Visningar
879
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 368
Senast: monster1
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 665
Senast: Anonymisten
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 402
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bildtråd