Jag har fotograferat lite...

Red_Chili

Trådstartare
Igår var jag ut på en riktig långpromenad med en av mina bästa vänner och hennes två hundar. :laugh: En hel del foton togs under dagen.
Någon som har lust att ge lite tips på vad som kan förbättras, lite konstruktiv kritik på några bilder?

DSC_9401copy.jpg

DSC_9228copy.jpg

DSC_9179copy.jpg

DSC_9124copy.jpg

DSC_9107copy.jpg

DSC_9849copy.jpg

Förlåt för bildbomb...

Sv: Jag har fotograferat lite...

Vi träffade även en annan whippet, men jag har ingen aning om vem ägaren är eller vad hunden heter.
DSC_9391copy.jpg

DSC_9434copy.jpg

Jag tycker att bilderna är jättefina och jag är rätt kinkig eftersom min syster är väldigt duktig på att fota.
Den första bilden skulle jag bara flytta motivet minimalt till häger, annars tycker jag att de är bra allihopa.

Ja, just det...
Sista bilden i första omgången är lite trist jämfört med de andra.
Den första bilden i andra serien hade blivit häftigare om hunden hamnat längre ned i bilden, då skulle svävmomentet blivit tydligare.

Superhärliga bilder!:love: Det enda jag kände var att det var lite för mkt suddigt gräs i förgrunden på andra bilden i första inlägget. Men som sagt - jättefina!

Överlag riktigt fina bilder! Bild nummer två hade jag gärna sett att motivet fick störra fokus i bilden-vill säga att det gärna hade fått vara närmre och "fyllt ut" mer. Vad gör hunden på första bilden? :p

Jag hinner inte skriva så mkt nu men jag måste skriva att det
var många vackra och sköna bilder på fina hundar! :)

Underbara!

DSC_9391copy.jpg

Loook mom...I can flyyyyy

DSC_9434copy.jpg
[/QUOTE]
Ooops.......Ouch!

Min enda tanke är jag skulle ljusa upp dem lite, de känns rätt mörka för att vara vårbilder?

Men annars är de superfina. *tummen upp*

Ja men bilderna är ju knappast dystra. Jag skulle testa att experimentera lite med curves i photoshop.

Beror ju på om man vill ha bilder som exakt dokumenterar vädret (och drar ner helhetsintrycket) eller om man vill lätta upp dem och få ett motiv och en känsla i bilden som överensstämmer.

Det här är min favorit, så livfull med det uppdragna gräset, man riktigt ser energin.
DSC_9107copy.jpg

Den här bilden är för mycket natur och för liten hund för långt bort tycker jag.
DSC_9849copy.jpg

Alla var dock jättefina.

Ja men bilderna är ju knappast dystra. Jag skulle testa att experimentera lite med curves i photoshop.

Beror ju på om man vill ha bilder som exakt dokumenterar vädret (och drar ner helhetsintrycket) eller om man vill lätta upp dem och få ett motiv och en känsla i bilden som överensstämmer.

Jo, bilderna är något mörka och ljuset är heltrist. Det var en helt ljusgrå himmel som gjorde allt väldigt platt... (Fyfarao för att fota utan direkt solljus)

Problemet (som jag ser det) är att om jag gör bilderna ljusare så blir det vita på whippen överexponerat - och det stör mig något extremt. Har funderat på om jag ska orka ljusa upp allt förutom det vita, men det är jag nog för lat för :angel:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 958
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 188
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 735
Senast: fixi
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
982
Senast: igbest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka