Jag gjorde cellprov för ett par månader sen. Svaret kom att jag hade cellförändringar, men rutinen är visst oftast så att det görs återbesök med ordentlig koll först efter ett halvår, eftersom det ibland kan försvinna av sig själv och då varit onddigt att göra ingrepp. Så jag blir kallad igen först i september. Min känsla vid detta besked var trots annan situation lite liknande din - Ska jag nu gå och ha ångest hela sommaren? Har ett par skäl att tro att det kan vara mer än lindriga förändringar, dels att jag tyckte barnmorskan som gjorde testet hintade/förberedde mig på att jag kunde få ett positivt svar på ett sätt som inte gjorts vid mina tidigare test. Kan det vara så att mina förändringar redan syntes för ögat? Och så har jag haft lite mellanblödningar, troligen kopplade till ägglossning, men i alla fall. Skulle de bero på cellförändringar är det inte bra.
Hur som helst - nej det går uppenbarligen ganska bra att låta bli att ha ångest hela sommaren!Första dagarna var det mycket i tankarna, men nu går det rätt lång tid emellan att det poppar upp, och jag tänker också på att det är bra timing att det är först till hösten återbesök och ev. åtgärder görs, eftersom man efter ingrepp inte får bada på rätt länge (inte ha penetrerande sex heller). Så jag passar på att njuta av sommaren, och jag är säker på att du kommer att kunna släppa detta och göra det också, även om det inte känns så exakt just nu! Nu har du i alla fall tagit tag i det, det är jättebra!
Hur som helst - nej det går uppenbarligen ganska bra att låta bli att ha ångest hela sommaren!Första dagarna var det mycket i tankarna, men nu går det rätt lång tid emellan att det poppar upp, och jag tänker också på att det är bra timing att det är först till hösten återbesök och ev. åtgärder görs, eftersom man efter ingrepp inte får bada på rätt länge (inte ha penetrerande sex heller). Så jag passar på att njuta av sommaren, och jag är säker på att du kommer att kunna släppa detta och göra det också, även om det inte känns så exakt just nu! Nu har du i alla fall tagit tag i det, det är jättebra!