Jag har blivit allergisk mot mina katter!! :(

nexxa

Trådstartare
Vad gör man? Mina katter Ingrid och Melker har varit hos mig ett fåtal veckor, efter att ha varit förkyld väldigt länge kollade jag upp det hela - mycket riktigt jag var allergisk. Och dessa katter är helt underbara! 4 månader gamla och sociala, kelna till tusen och väldigt lättsamma. Hur hittar man hem till dem akut?!

Sv: Jag har blivit allergisk mot mina katter!! :(

Men är det säkert att du inte kan ha kvar dem? Finns ju mediciner att ta.

jo absoult, men jag är väldigt allergisk = dumdristigt att ens krångla :(

Det finns många vägar att prova. Jag känner flertalet människor som lever med katter och allergi.

Jo jag vet många också, bara det att man får jobba lite mer, våttorka golven, inte låta katterna vara i sovrummet osv och sen äta medicin om man behöver det.

Du säger att de bara är 4 månader? Har du haft dem i en månad bara?

Jag kan ju säga att jag hade gjort allt för att få ha kvar mina katter om jag blev allergisk. Jag kan inte se ett liv utan katter, de är mitt allt.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
864
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 101
Katthälsa Grannens katt, som tydligen flyttat hem till oss (...) åker på rumpan på mattan. Jag vet att hundar gör så, när de har problem med...
Svar
7
· Visningar
1 920
Senast: Keb71
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 594
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama