Jag flyttar till Linköping! Buketräff?

Om 2-3 veckor flyttar jag äntligen till Linköping!
Jag vill såklart lära känna massa nya människor och kom då på att Buke är fullt av massa härliga människor och hel del i/runt Linköping?

Det skulle vara kul med en buketräff! Finns det nån/några som tycker det låter som en bra idé?
Jag är en helt vanlig (ovanlig?) knasboll som är okomplicerad och som ser det positiva i (nästan) allt. :)

Jag bor i Linköping (både mitt i stan och ute i malmslätt) och träffar jättegärna lite nytt folk här då jag tappat en hel del vänner pga tidigare flyttar/studier. Är dock inte heller senior, "bara" 25 år, och har inte häst.. endast två hundar :)

Vad kul att det är så många som vill med! :)
Vad tror ni om 17:e eller 18:e? Jag kan behövs en paus i flyttstöket då! :)

Du får träna på dialekten. ;) Jag har bott här i 3½ år och pratar östgötska ibland. Annars har jag jättelätt för att snappa upp dialekter men östgötskan (tack och lov) tar bra lång tid att lära sig. Det är de i Norrköping som pratar som värst. ;)

Jag tycker ärligt talat att de från Rimforsa/Kisa låter värre! :crazy: De från Mjölby kan även de ha en ganska spännande variant... O_o

Du får träna på dialekten. ;) Jag har bott här i 3½ år och pratar östgötska ibland. Annars har jag jättelätt för att snappa upp dialekter men östgötskan (tack och lov) tar bra lång tid att lära sig. Det är de i Norrköping som pratar som värst. ;)
Haha, jag vet inte om jag vill bli riktigt så östgötsk(?) så jag byter dialekt. :)
Jag har jobbat ganska mycket i Norrköping genom åren och hört en del hemska dialekter. Värst var en kollega från Krokek!

Jag tycker ärligt talat att de från Rimforsa/Kisa låter värre! :crazy: De från Mjölby kan även de ha en ganska spännande variant... O_o
Men tack då:devil:....jag kommer från Rimforsa:p

Men jag pratar INTE den där hemska inhemska Rimforsa dialekten :D
Möjligtvis kan nåt hamna där ibland typ "ordet" gå dääään! :angel:
Översättning: Gå bort! :p

Men tack då:devil:....jag kommer från Rimforsa:p

Men jag pratar INTE den där hemska inhemska Rimforsa dialekten :D
Möjligtvis kan nåt hamna där ibland typ "ordet" gå dääään! :angel:
Översättning: Gå bort! :p
:o :D Sorry, vet bara att jag har träffat några som kommer i från skogarna däromkring och deras sätt att prata var ehh... ja, jag tror du förstår. :angel: ;)

:o :D Sorry, vet bara att jag har träffat några som kommer i från skogarna däromkring och deras sätt att prata var ehh... ja, jag tror du förstår. :angel: ;)
Jag vet precis vad du menar :laugh: Och jag skäms :o varenda gång man hör dom och alla tycks tro att man måste prata så om man kommer därifrån :angel:
Nu har jag ju bott i Linköping i 15 år så jag är nog "botad" ;)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 284
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
701
Senast: cassiopeja
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 342
Senast: LovingLife
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 487
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama