Jag finner inga ord..

Sv: Jag finner inga ord..

För att man är en idiot som är totalt respektlös.
Bara att personen ursäktade sina hundars beteende med att det var hundarnas revir är ju helt sjukt. Människan borde förbjudas att ha hundar om han tänker så.
 
Sv: Jag finner inga ord..

Vadå, hundarnas revir? det är väl ändå VÅRAT revir, var vi än rör oss, eller ska de säga så när de en dag hoppar på ett barn, eller en liten pensionär som inte hinner undan.....?
 
Sv: Jag finner inga ord..

Jag vet inte varför jag inte blir förvånad...

Samtidigt kan jag inte låta bli att fundera på varför hon låter sin hund hälsa på en totalt främmande hund, det hade iofs säkert inte hjälp om han inte hade fått det i detta fallet.

Tragiskt.

//E
 
Sv: Jag finner inga ord..

Jag håller med, min första tanke var "varför i hela friden skulle de hälsa"!!
Inte för att jag ursäktar de hundar eller ägaren till hundarna, men det är så typiskt!!! Idiotiskt!! Hundar behöver inte hälsa på alla främmande hundar de möter!
 
Sv: Jag finner inga ord..

Visst va det fel att låta hundarna hälsa.. Men stog det inte att hundarna va lösa?? Då hade det nog inte spelat någon roll vad lill hundens ägare gjort..

Vad det gäller De andra hundarnas ägare så vilket fruktansvärt oansvarigt sätt.
Är det inte olagligt att ha hundar lösa?? Man måste väl ha den antingen i koppel eller i inhängnad tex en bakgård med staket?
Uppskattar svar här.

Hoppas han åker dit för det.. Om inte annat så för attitydens skull.. "Komentaren längst ner i artikeln"..

Skulle min hund attakera någon annans hund skulle jag göra allt i min makt att skilja dem åt.. Och jag skulle oxå ta fullt ansvar för det som skett..

Fy vad fruktansvärt att se sin hund slitas runt till döds.. Snacka om mardrömmar för livet.
 
Sv: Jag finner inga ord..

skulle heller inte vilja låta "min" hund nosa på andras hundar utan att båda är kopplade och ägarna har dom under kontroll, men sedan så brukar jag inte låta han nosa på hundar då han är extremt kaxig, på 2 sek kan han bara hoppa på den andra hunden.
Så ja, jag undviker att få låta honom att hälsa på andra hundar eller bli hälsad på av andra hundar.

Hoppas dock ägaren till den dödade hunden får någon slags skadestånd, kanske inte kan ersätta henne hunden, men hon kanske kan få pengar för sveda och värk, och förhoppningsvist pengar till en ny hund.
 
Sv: Jag finner inga ord..

nej,precis,jag hade plockat upp min hund illa kvickt i famnen!

hemskt att det hände,lilla stackars robin..:cry:
 
Sv: Jag finner inga ord..

Ville bara svara på det du skrev ang lag på att hålla hund kopplad.
Det är bara att kolla upp på Internet vad som gäller för din kommun, där du bor, vad som gäller för just dig.
Sök på Lokala ordningsstadgan för din kommun. Där torde du få reda på vad som gäller i din hemkommun.
I min kommun är det koppeltvång i motionsslingor, innanför ngt som kallas Cityringen och löper runt inre stadskärnan. Du får heller inte beträda torg där man säljer mat och ätbart, då det pågår försäljning.
Men beträffande motionsslingor så verkar mer eller mindre varje hundägare strunta i att ha hunden kopplad, vilket blir ett stort problem för oss som har hund som kanske inte gillar alla lösspringande "gullungar" som vill fram och hälsa.
Självklart är det också förbjudet att ha hunden springa lös i skog och mark under säsongen då de vilda djuren föder sina små.
Men ngt som många hundägare missat är följande:
Du är strikt skadeståndsskyldig för varje olägenhet din hund orsakar....
 
Sv: Jag finner inga ord..

En fundering,
Vad var det för sorts hundar???
Inte för att det spelar ngn roll för mig, men så fort en t ex rottweiler, schäfer, dobermann, pitbull eller liknande varit inblandad så skrivs det ut direkt.
Kan det kanske varit en labrador eller annat??
Har relativt nyligen avlivat min älskade schäfertik som inte var vänligt inställd till andra och som även satt tänderna i andra hundar.
Då fick man minsann höra att man hade en tokig schäfer....
Men tokiga andra snälla raser finns väl inte??
 
Sv: Jag finner inga ord..

men gud:(

Stackars hund å stackars matte:cry:

Undra om ägaren tänker likandant när hundarna står å sliter i hans/hennes eller någon annans barn:crazy:
 
Sv: Jag finner inga ord..

Tack för ditt svar.. Jag har inte haft min hund så överdrivet länge..
Jag håller därimot min hund kopplad då vi lämnar vår gård.. "bor på landet".
Vintertid har jag min hund lös då jag rider.. Men nu på vårsidan får han stanna hemma då jag rider ut.. "Just för djurens skull".
Sommartid har jag haft honom med på ridturer eller då jag plockar svamp.. I början drog han.. Men jag har jobbat stenhårt på att han ska stanna med mej.. Så det gör han nu..

Jag visste inte att lagarna kunde se så olika ut i komunerna..

Men tack för ditt svar..
 
Sv: Jag finner inga ord..

jag håller faktiskt med dig om det där, har det hänt sådana olyckor så har ju enbart det varit sådana raser.. :crazy:
 
Sv: Jag finner inga ord..

,
Vad var det för sorts hundar???
Inte för att det spelar ngn roll för mig, men så fort en t ex rottweiler, schäfer, dobermann, pitbull eller liknande varit inblandad så skrivs det ut direkt.
Det står i artikeln att det var två stora hundar, så vi kan utesluta pittbull från raserna i alla fall.
Jag är också nyfiken på vad det var för raser. Och jag är mycket nyfiken på hur det har gått. Det är ju polisanmält och eftersom pressen fått nys om det borde väl någonting mer hända.
 
Sv: Jag finner inga ord..

:eek: :eek:
Blir heeelt jäkla mållös!!:eek: :cry:
Vad arg man blir!

Jag hade oavsett de angripande hundarns ägare tagit första bästa sten och helt enkelt slagit de attackerande hundarnas huvuden tills det sprutat blod.
Jag hade aldrig i mitt liv kunnat se på när min hund slits i stycken,om jag så själv skulle ha blivit anfallen så hade jag gjort mitt bästa för att förhindra det-om så att ta(försöka iaf) död på de andra hundarna,helt ärligt-inte en chans att jag bara skulle ha stått där å glott,och arma den j*vla hundägare som dels inte gjort ngt och dels kommit med det argumentet om att de var hans hunds revir:devil: ...Ohh det bara kockar i mig av ren vrede av självaste tanken:mad: :cool:
 
Sv: Jag finner inga ord..

Vilket svin att slänga ur sig en sådan kommentar som det e mina hundars revir :mad:

sedan hade det nog inte spelat någon roll om ägaren låtit sin lilla hund hälsat elelr inte, två lösa hundar hade nog kommit fram endå även om den lilla inte fått gått fram å hälsat.

lady-micke: Jag har för mig att oavsett övriga lagar som gäller för enstaka kommuner om vart man får å inte får ha hunden kopplad så gäller det att du inte får ha hunden lös om du inte har lika stor kontroll på den lös som när du har koppel.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 168
Senast: Snurrfian
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 631
Senast: Anonymisten
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 068
Senast: Juli0a
·
Kropp & Själ Var till vc idag för min andra dos av järn intravenöst, fick en förra veckan också. Fick vänta ett tag efter bokad tid vilket jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
8 812
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp