Cilla
Trådstartare
min lilla karisma ska komma hem från sin fodervärd på måndag, hon har fått lite ont i sina ben och ska ta en lååång vila från träning och ridning!
hur som helst.....
jag fick ett samtal förut.
ungeför såhär lät det:
Hon: "-hej, jag heter Lotta, det är jag som äger stallet där din häst står nu."
Jag: "-Hej hej!!!"" (sa jag glatt, har pratat med henne nån gång förut, så jag visste exakt vem det var....)
Hon: "-det hände en liten olycka här igår........ "
Jag: "-va?" (och blir helt kall i hela kroppen)
Hon: "-ja, det är ingen fara med Karisma, hon mår bra, (jag andas igen) men min lilla ettåring hingst har tjuvbetäckt henne...."
jag blev såhär:
hingsten i fråga heter Agapi, efter Poet, undan April. Jag kan ingenting om halvblod, men jag har förstått att det är en ganska bra stam!
Mitt sto heter Karisma och är en kallblodstravare...
Hon har alltså inga speciella egenskaper, utom sitt humör, som är något bland det bästa jag har stött på!
Vad kan denna hingst vara för någon då? vad är poet för en hingst? Hoppare eller dressyrare?
och hur stor sannolikhet är det att det kommer en fölis till våren?
Å om det blir ett föl, tror jag att jag ska döpa den till Disaster.
hur som helst.....
jag fick ett samtal förut.
ungeför såhär lät det:
Hon: "-hej, jag heter Lotta, det är jag som äger stallet där din häst står nu."
Jag: "-Hej hej!!!"" (sa jag glatt, har pratat med henne nån gång förut, så jag visste exakt vem det var....)
Hon: "-det hände en liten olycka här igår........ "
Jag: "-va?" (och blir helt kall i hela kroppen)
Hon: "-ja, det är ingen fara med Karisma, hon mår bra, (jag andas igen) men min lilla ettåring hingst har tjuvbetäckt henne...."
jag blev såhär:
hingsten i fråga heter Agapi, efter Poet, undan April. Jag kan ingenting om halvblod, men jag har förstått att det är en ganska bra stam!
Mitt sto heter Karisma och är en kallblodstravare...
Hon har alltså inga speciella egenskaper, utom sitt humör, som är något bland det bästa jag har stött på!
Vad kan denna hingst vara för någon då? vad är poet för en hingst? Hoppare eller dressyrare?
och hur stor sannolikhet är det att det kommer en fölis till våren?
Å om det blir ett föl, tror jag att jag ska döpa den till Disaster.