Sv: Jag får ta bort min häst p.g.a slarv
Kan bara prata för mig själv nu... (notera att detta är ett låtsasfall och inte har något att göra med Ts inlägg.)
Om min häst hade stått inne efter att ha varit halt och bara fick gå ute några timmar ensam i en hage och jag skulle ansvara själv för att den kom ut, så skulle jag bli skitsur om någon annan släppte ut den ändå!
Däremot hade jag blivit jätteglad om någon gav hästen lite mat eller pratade lite med den om den blev orolig samt ringt mig.
Jag är däremot extremt övertydlig med hur jag vill ha det och talar gärna om det 10 gånger för mycket (även om folk tycker att jag är "hönsig") eftersom jag är rädd att det annars blir fel.
Vet inte hur jag själv skulle reagera på om folk trodde att min häst var bortglömd eftersom det aldrig någonsin skulle hända. Jag är för nojig... Oftast lär man känna varandra även i ett stort stall, så man vet hur folk vill ha det.
Jag tycker att man ska vara extremt tydlig med det man vill.
Men tycker även att det är så att det ägaren säger gäller. Hur fel man än tycker att det är själv..
Jag blir lite förvirrad av alla inlägg och är inte riktigt säker på vad som har hänt i TS fall, men det som hände mig var rent korkat!
Jag hade skrivit ÖVERtydliga instruktioner (på tavla OCH box, reflex-orange lapp) samt pratat med de som ansvarade för att hästarna kom ut, men ändå jagar de ut min häst i full galopp ut i isig hage med långpisk!
Direkt efter en långtids konvalecens.. (precis friskförklarad, men vrickar sig på isen och blir halt igen.)
Men visst. Det är lätt hänt att det blir ett misstag. Men man får försöka att inte låta det hända! Att råka skada någons häst får inte hända även om det inte var med mening... Tyvärr händer det ibland..