Jag eller hästen måste flytta

Sv: Jag eller hästen måste flytta

För det första ...köp aldrig en KIA Sportage....jag hade en å så mycket fel som det kan finnas på en bil är egentligen orealistiskt, och jag köpte min sprillans ny..efter 2 år så stod den 11 månader av 12 på verkstad :crazy:

För det andra....Jag är storstadsbo, uppvuxen i storstad och senare tonåren i en mellanstad..nu på vishan, och så länge jag har hästarna så trivs jag som fisken i vattnet :D

För det tredje så tror jag att du ska stanna, det verkar vara svårt att få ett fungerande kollektivstall så alla trivas med varandra, mygg o knottmedel finns ju (prova näckens)

that's all :D

martha skrev:
För det första ...köp aldrig en KIA Sportage....jag hade en å så mycket fel som det kan finnas på en bil är egentligen orealistiskt, och jag köpte min sprillans ny..efter 2 år så stod den 11 månader av 12 på verkstad :crazy:

För det andra....Jag är storstadsbo, uppvuxen i storstad och senare tonåren i en mellanstad..nu på vishan, och så länge jag har hästarna så trivs jag som fisken i vattnet :D

För det tredje så tror jag att du ska stanna, det verkar vara svårt att få ett fungerande kollektivstall så alla trivas med varandra, mygg o knottmedel finns ju (prova näckens)

that's all :D

Ok, tack för dina synpunkter! :)
Jag kommer nog ändå att låta hästen gå på blåsigt bete under sommarmånaderna oavsett vad jag gör, men vi stannar nog i vårat ordinarie stall resten av tiden.

Då blir det ingen Kia då - fast iofs, de är ju så billiga så man kanske kan kosta på sig lite reparationer och ändå få en billigare bil?
Eller kanske ändå inte...

det är inte att reparationerna kostade.....(gick ju på försäkringen) utan att man inte HADE biljäveln.....fick ju köpa mig en extrabil för att övht ta mig av gården :crazy:

om du ska ligga i den prosklassen så rekommenderar jag en subaru legacy (Outback finns också)istället...suveräna dragbilar....

Jaha, ja just det ;)

Det är inte den prisklassen jag hade tänkt mig, utan en liknande bil bara, men kanske något äldre. 60 nånstans, hade jag nog tänkt mig. Men jag får ha en ganska liten dragbil då jag kör så mycket.

ja det var inte småfel på min bil...huvudbromscylinder, knutkors, växellåda, fyrhjiulsdrift, vatten i tanken...det som fick mig att "slänga bilen åt &(%"=// var en simpel punka....men det var droppen som fick bägaren att rinna över..sen blev det en subaru :D

Liknande trådar

Hästhantering Jag har hamnat i en situation som gör mig väldigt uppgiven och vet jag inte vad jag ska ta mig till. Min häst står i ett underbart...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
17 381
Hästmänniskan Visste inte vilken rubrik som passade bäst så moderator får flytta om tråden ligger fel. Jag har efter alldeles för många år och för...
9 10 11
Svar
209
· Visningar
23 180
Senast: Alexandra_W
·
Hästhantering Behöver ventilera med hästfolk och hoppas på konstruktiva diskussioner. Köpte en häst förra sommaren (islandshäst) som har flyttat två...
Svar
8
· Visningar
2 849
Hästhantering har hamnat i en jobbig situation. Igår kom info att stallet måste tömmas mer eller mindre omedelbart, 15 hästar söker nytt stall, inte...
Svar
8
· Visningar
1 966
Senast: Zamira
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama