Jag blir tokig om jag inte får rida snart...

Status
Stängd för vidare inlägg.
W

Warmia

Vad är det som är så farligt att man ska vänta att rida några månader???
Jag längtar så jag kan dö och känner mig ju helt återställd. Men åt andra sidan så vågar jag inte chansa då jag blev tillsagd att vänta 3 månader innan jag fick börja rida pga min förlossningsskada.
Men åter igen vad är det som är så farligt med att börja rida igen?
 
Sv: Jag blir tokig om jag inte får rida snart...

Om jag har fattat det rätt hänger livmodern i "trådar", samt hålls på plats av muskulaturen i bäckenbotten. Om allt är löst skumpar den neråt. Som när man hoppar studsmatta utan att spänna bålen/bäckenbotten. Då kan man känna att allt där inne tyngs ner. Det kan göra så att man får svårt att hålla urinen.

Men om man hade bra muskler innan (vilket de flesta ryttare har) och har gjort sina knipövningar kommer man nog i form ganska fort. Man kan testa att knipa om sitt eget finger.

Fast det är kanske annorlunda om man har en förlossningsskada. Vad är det för skada?
 
Sv: Jag blir tokig om jag inte får rida snart...

Jag hade nog väntat, det är ju känsligt vårt inre:)
Så lyssna på din läkare och stå ut;)
 
Sv: Jag blir tokig om jag inte får rida snart...

Jag började efter 6 veckor men jag hade inga desto värre förlossningsskador. Om din läkare har sagt att du ska vänta, så vänta. Inte kul om det blir något fel i det området.
 
Sv: Jag blir tokig om jag inte får rida snart...

Men om du är så där väldigt sugen på att rida så kan du ju alltid trösta dig med att tömköra:confused: :idea:
Det är ju också kul och ett härligt sätt att samarbeta med sin pålle:bump:
 
Sv: Jag blir tokig om jag inte får rida snart...

man kan få framfall om man anstränger sig för hårt för nära inpå förlossningen. det kan komma även senare i livet, inte en så rolig åkomma. har en vännina som fått det efter sin 3 förlossning och väntar på operation :crazy:
 
Sv: Jag blir tokig om jag inte får rida snart...

Jo man får försöka att hitta på andra saker med hästarna så länge även om det är på ryggen man vill sitta!!!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år När började ni rida igen efter graviditet och förlossning? Hur kändes det? Skrittade du bara i början eller red du i alla gångarterna...
2
Svar
29
· Visningar
2 493
Senast: McFlurry
·
Ridning Hejsan! Nu har jag läst igenom några som har liknande problem här på buke. Dock skiljer sig min historia något från de andra. Jag...
2
Svar
21
· Visningar
2 853
Senast: Roheryn
·
Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
12 277
Senast: Madalitso
·
Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 297
Senast: Zpunk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp