Sv: Jag blir snart galen!
Det där var tamefan det dummaste jag läst på länge.
Ortopeder behärskar bra mycket mer än frakturer, för det första.
För det andra blir man definitiv inte "pundare" om man får det smärtstillande preparat man behöver. Man behöver inte öka dosen hela tiden, så länge man tar det mot smärta. Man kan inte sluta tvärt utan får trappa ner dosen, precis som man långsamt trappar upp den tills man har den dos man behöver för att smärtan ska dämpas.
Det är sådana som du som gör att patienter med smärta inte får den hjälp de behöver.
Cilla, ortoped med smärtinriktning
Ett tips är att inte åka till ortopedläkare med din problematik för de kan inte hjälpa dig om det inte är en skelettskada som kan opereras, typ. Smärtproblematik vill ingen ta i med tång upplever jag. Sök dig alternativa vägar, testa naprapat/kiropraktor etc, akupunktur osv. Har man oförklarlig smärta får man tyvärr i många fall lära sig leva med den, man får leta efter den behandlingsmetod som passar en bäst. Att ta tunga smärtstillande gör ofta bara att man blir tillvand och får öka dosen tills man räknas in bland pundarna när man söker och vill ha mer. Smärtpatienter är verkligen inte den kategorin man vill hamna i.
Det där var tamefan det dummaste jag läst på länge.
Ortopeder behärskar bra mycket mer än frakturer, för det första.
För det andra blir man definitiv inte "pundare" om man får det smärtstillande preparat man behöver. Man behöver inte öka dosen hela tiden, så länge man tar det mot smärta. Man kan inte sluta tvärt utan får trappa ner dosen, precis som man långsamt trappar upp den tills man har den dos man behöver för att smärtan ska dämpas.
Det är sådana som du som gör att patienter med smärta inte får den hjälp de behöver.
Cilla, ortoped med smärtinriktning