Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
En pudel kan va 100 gånger farligare än en amstaff.
Japp, i förgår var det en dam som promenerade med sin instabila, lättirriterade och kamphundfarliga pudel i Norrköping. Något måste dock ha gått fel, eftersom pudeln blev söndersliten när den fick flera hundar, fr a en amstaff, att ta sig ur en bil och anfalla den.
Men naturligtvis var amstaffen helt oskyldig... egentligen.
LIA
PRECIS. Lilla Pudeln bad om det, yeah right
Är det konstigt om man blir irriterad när folk anklagar pudel och golden retriver för att vara farligare och mer instabila än pitbull och amstaff?
Jag personligen anser att de mest instabila jyckar jag träffat är jack russels... Det är MINA erfarenheter
Tar mig friheten att klistra in listan, och kan samtidigt konstatera att de som mest frekvent kallas för "kamphundar" lyser med sin frånvaro...
Lista över hur benägna olika hundraser är att attackera barn.
Lite skillnad på storlek. Om en JR kommer till angrepp så klarar man av att sparka iväg den, det gör man inte med en kamphund.
Jag tycker att detta ÄR ett stort problem och ni som har skötsamma hundar av kamphundsmodell inte behöver sätta taggarna utåt direkt utan förstå att alla som är hundälskare vill komma till en lösning på problematiken.
Jag har definitivt inte taggarna utåt, men när folk skriver om "kamphundar" som om det vore en ras så blir iaf jag lite skeptisk till kunskapen bakom uttalandet.
Men nu till min egentliga fråga, hur vill du som hundälskare försöka få bukt på problemet ?
Jag förstår faktiskt inte vad du menar när du citerar mitt svar om att folk klumpar ihop ett flertal raser med det svar du gav.
Men problemet med hundattacker ( oavsett ras el blandras ) är ett problem som är svårt att få bukt med..