Jag blir så förbannad.

Sv: Jag blir så förbannad.

Det är ju också ett bra sätt att få bort diskussionen om kamphundar.

Man måste vara INSATT, och det är man bara om man har en kamphund själv, ni andra är för dåligt insatta för att diskutera ens och kan därför inte tas seriöst.

Vilket konstigt svar. Vad jag reagerade på är när man har åsikter om att ägare till kamphundar inte vill ha bort kampbiten och liknande uttalanden. Eftersom mkt av det du säger tyder på att du inte alls vet ngt om de seriösa ägarna och aveln. Om du tycker att det är konstigt att ngn annan som lever med hundarna och är aktiv inom det vet mer än dig och då rättar dig så får du väl tycka det helt enkelt.

På frågan varför ingen annan ras duger så kan man ställa den frågan ang många raser som inte alls är speciellt lätta. För mig är många raser obegripligt att man väljer men det är bara att inse att olika personer och livstilar passar olika hundar. När jag talar för mig och dem jag känner med staffe och amstaff så är det genomtänkta rasval och varför vi ska behöva försvara och förklara varför det passar i vårat liv är för mig obegripligt.

Sv: Jag blir så förbannad.

Inget fel i det.
Då kanske andra hundar och människor inte behöver vara så rädda.

Isf skulle jag hellre vara utan hund, pudel passar inte alls in på den hund jag vill ha, varken utseendemässigt eller i övrigt.
Har aldrig skaffat hund för någon annans skull, bara efter vad som passar in på mina och min familjs behov

Liknande trådar

Övr. Hund Jag var inte med, men det här har jag fått berättat för mig. Min syster skulle gå ut med hennes hund i kopppel (amstaffomplacering)...
2
Svar
28
· Visningar
6 515
Senast: vallhund
·
Övr. Hund Igen och igen händer det. Vad kan man göra? Började morgonen med en promenad på vår vackra skogskyrkogård här i området( hundar...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 397
·
Övr. Hund Nu känner jag att jag verkligen behöver råd, tips och era tankar kring min unghunds beteende. Det är en whippet (okastrerad) på snart...
2
Svar
24
· Visningar
11 799
·
Övr. Hund Våran grannes hund verkar ha bestämt sig för att ha ihjäl våra hundar, idag är tredje gången den hoppar över deras höga staket för att...
Svar
4
· Visningar
2 283
Senast: Blandrastik
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka