Jag blir så förbannad.

astronaut

Trådstartare
På ena grannen. De lyssnar inte.

Dom har en amstaff, en sådan som de tycker är uppfostrad och är som en ängel, men sanningen är tvärtom. Jag vet flera som knappt vågar gå förbi dom p.g.a att de har sin hund lös. Hur kul är det att ha en hund springandes emot sig och är redo att attackera ens hund?

Jag har pratat med grannen ang. det. Men de struntar i det. Den hunden har attackerat min systers hund, men vi gav dom en chans (dumt nog).

Idag stod min kompis, judas (min daghund) och jag i vår trädgård, grannens hund sprang in i vår trädgård. Min kompis sa "Ni får ha er hund kopplad" och grannen: "jajajajaj".

Gah - jag blir så grinig. Har lust att anmäla dom, och skärper dom sig inte och deras hund attackerar någon av våra hundar igen så tänker jag allt anmäla dom. :mad:

/avskrivningstråd.

Sv: Jag blir så förbannad.

Anmäl dem direkt!

Tänk om den attackerar så man tvingas avliva? Säger dem bara "jajajajaj" då också?

Eller om den springer iväg och blir påkörd?

Jag tycker också att du ska anmäla grannarna direkt. En gång är en gång för mycket för hunden att springa emot och försöka attackera. Plus att den redan har attackerad din systers hund. Det är alldeles för mycket.

Bara för att det är en amstaff så behöver den inte attackera. Blir så trött på folk som har sånna förutfattade meningar. En pudel kan va 100 gånger farligare än en amstaff.

Bara för att det är en amstaff så behöver den inte attackera. Blir så trött på folk som har sånna förutfattade meningar. En pudel kan va 100 gånger farligare än en amstaff.

Vad är det du diskuterar? Det är ingen som säger att den attackerade FÖR att den var en amstaff. Dom säger att hunden var en amstaff och attackerade. Vad är ditt problem?

På vilket sätt kan en pudel vara så mycket som hundra gånger farligare än en amstaff?

Det spelar väl ingen roll vad det är för ras? Du har nog missupfattat tråden lite.

Någon som känner sig lite träffad kanske :angel:

De flesta hundraser kan bli farliga medfel ägare, men nu kan du ju faktiskt inte blunda för det faktum att oftast när det händer någonting med hundar och det står om det i tidningar etc så är det ofta en såkallad kamphund, och jag klandrar intr människor som blir försiktiga då de träffar en snå här hund.

Och som det framgår så har ju faktiskt denne hund attackerats TS´s systers hund.

Jag vet. Jag tar själv hand om en pitbull/amstaff. Anledningen till att jag skrev rasen är p.g.a att dom har käkmuskler som skulle kunna räcka och bli över åt 5 hundar. Jag har inget emot kamphundar öht.

Imorgon ska jag, personligen, gå till ordföraren som tar hand om problem i vårt kvarter m.m, och be dom säga till ägarna att de får skaffa staket och ha hunden kopplad. De har en skylt på deras brevlåda "varning för hunden" men ändå verkar de inte göra ett dugg utöver det. Jag tänker även be ordföraren säga åt dom att skaffa det snarast möjligt, sker det ingen bättring inom 1 vecka så anmäler jag dom. Punkt. De har inte varit hemma så mycket den senaste veckan så just nu kan man inte göra något.

Senast ändrad:

Anmäl dem direkt!

Tänk om den attackerar så man tvingas avliva? Säger dem bara "jajajajaj" då också?

Eller om den springer iväg och blir påkörd?

Ska prata med diverse personer imorgon också, så det blir fler som vill ha en bättring. Det känns bättre att veta att flera inte gillar deras hund lös.

Mannen har hunden lös, och kvinnan har hunden kopplad. Senast när jag sa till honom så hade han hunden kopplad - i 2 dagar.

Jag blir hellre biten av en pudel 100 gånger än 1 gång av en amstaff:D

*KL*

OT, men jagh ar läst någonstans att visa inte tillåter "kamphundar" i sina bostadsrätter, och att de som ahr sånna blir/ska bli vräkta.

Någon som är mer kunnig på den fronten?

*KL*

OT, men jagh ar läst någonstans att visa inte tillåter "kamphundar" i sina bostadsrätter, och att de som ahr sånna blir/ska bli vräkta.

Någon som är mer kunnig på den fronten?

Sådana regler finns runt om här i Göteborg, men det gäller inte Staffordshire Bullterrier och den vanliga Bullterriern, utan Amstaff och Amstaffmixar :)

Dessutom så använder tidingar ofta kamphund trots att det handlar om exempelvis en Rottweiler eller om saliga blandraser..

Är det inte koppeltvång nu föresten?

Ägarna verkar ju ha noll koll på vart hunden sticker.

Jag kan förstå att du är rädd.. amstaffar , pitbulls etc har en fömåga att vilja slåss med andra hundar.. dom hundar som INTE har fått lära sig hyffs och att man inte skall attackera så kan bli väldigt farliga mot andra hundar.. tyvärr! Dom har detta med hundslagsmål i blodet! visst rasen är underbar familjehund, tålig, kelgris, pussiga, glada och positiva och kan funka kanon med andra hundar om dom fått lära sig vad som är fel och rätt.. MEN rasen är "tillverkad" för att slåss och händer det så är det rejält och då inte längre en hund utan ett rovdjur..

Somsagt man får inte glömma vad det är avlat på i så många hundra år...

Dom renrasigt bra avlade Amstaffs jag träffat har inte alls varit benägna att vilja starta slagsmål med andra hundar, däremot har dom säkerligen INTE backat undan om dom blivit provocerade.

Senast ändrad:

Jag kan förstå att du är rädd.. amstaffar , pitbulls etc har en fömåga att vilja slåss med andra hundar.. dom hundar som INTE har fått lära sig hyffs och att man inte skall attackera så kan bli väldigt farliga mot andra hundar.. tyvärr! Dom har detta med hundslagsmål i blodet! visst rasen är underbar familjehund, tålig, kelgris, pussiga, glada och positiva och kan funka kanon med andra hundar om dom fått lära sig vad som är fel och rätt.. MEN rasen är "tillverkad" för att slåss och händer det så är det rejält och då inte längre en hund utan ett rovdjur..

Somsagt man får inte glömma vad det är avlat på i så många hundra år...

Du har nog fått mycket bakom foten. En uppfostrad pitbull kan gå lös utan att visa någon minsta tanke på att attackera. Det är upp till ägaren och uppfödaren att se till det. Uppfödaren får helt enkelt avla på bra gener och ögaren får se till att uppfostra. Det finns en hel del pitbulls eller amstaffs som håller personer på t.ex sjukhem sällskap m.m.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag var inte med, men det här har jag fått berättat för mig. Min syster skulle gå ut med hennes hund i kopppel (amstaffomplacering)...
2
Svar
28
· Visningar
6 515
Senast: vallhund
·
Övr. Hund Igen och igen händer det. Vad kan man göra? Började morgonen med en promenad på vår vackra skogskyrkogård här i området( hundar...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 397
·
Övr. Hund Nu känner jag att jag verkligen behöver råd, tips och era tankar kring min unghunds beteende. Det är en whippet (okastrerad) på snart...
2
Svar
24
· Visningar
11 799
·
Övr. Hund Våran grannes hund verkar ha bestämt sig för att ha ihjäl våra hundar, idag är tredje gången den hoppar över deras höga staket för att...
Svar
4
· Visningar
2 283
Senast: Blandrastik
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka