Jag blir galen!!!!

FannyN

Trådstartare
Sonen har ju börjat ny skola inne i Örebro mitt i stan och det är ju toppen eftersom vi ska flytta dit 1 september. Efter första dagen kom han hem och det var så dåååligt precis allting, töntiga kompisar och fel på allt. Han härjade loss ordentligt om att han skulle minsann byta tillbaka till skolan där gamla kompisarna går och åka buss 7 mil om dagen. jättesmart tänkt när man bor 5 minuters promenad från den skola som bäst resultat i länet. NOT.

Dagen efter så ringde han och frågade om han fick stanna kvar för han skulle chilla med en Axel! kul Alex och Axel:D Kom hem vid åtta och var så lycklig. Jag frågade då hur det blir med skolbytet och han tittade på mig som om jag var knäpp, varför skulle han byta liksom..

Onsdagen var lugn, kors i taket och idag ringer han och vill hem för han har ont i örat. Jaha han kommer hem och har mycket ont i örat och den här ungen har just aldrig ont så jag tror ju att han fått inflammation och ringer vårdcentralen, vi får tid på en gång och den första doktorn tycker det ser skumt ut och ber en äldre kolla. han frågar Alex vad har du gjort egentligen? Gjort tänker jag:confused: Då berättar han att de lekt en ny lek som går ut på att man ska smälla till varandra i huvudet så hårt man kan.:eek:Det hade varken jag eller doktor ett haft en tanke på utan tagit för givet att det var nån inflammation. Hursomhelst trumhinnan är spräckt och vi fick en akuttid till Universitetssjukhuset imorgon bitti.

Finns det ingen hejd på dumheterna? De som tycker småbarn är jobbiga vet inte vad de pratar om!:D

Sv: Jag blir galen!!!!

Små barn ger små bekymmer, stora barn ger gigantiska bekymmer. :D

Men fy vad otäckt att slå varann som lek, även om det tyvärr inte är första gången jag hör om liknande. :(

Hoppas att det går bra med örat, lycka till på sjukhuset imorrn!

Usch! Hur gamla är de? Jag kommer ihåg när "bögtestet" var populärt på vår skola. Det gick ut på att man skulle sudda på ovansidan av handen tills det gick hål utan att säga aj annars var man tydligen "bög". Alla i klassen gjorde det utom en. Det roliga var de andra killarnas miner när vi tjejer berömde honom för att han lät bli och sa att han var modigast och tuffast.

Hoppas att det går bra med sonens öra!

Kul:crazy: hoppas att han inte får problem med hörseln:(

Ibland undrar jag hur människor tänker, tror de att kroppen klarar lika mycket som de ser på film eller:confused:

Men hjälp!
Men har inte lärarna satt stopp för en sådan lek?
Är väl inte så lätt kanske iof

Får hoppas att det här får stopp på leken och att din son klarar hörseln

Jösses! Jag hoppas allt går bra och att skolan tar tag i dessa "lekar" på en gång innan det blir ännu värre :crazy:

på vår skola gick leken ut på att få varandra att svimma genom att trycka på punkter precis under skallbenet i nacken, verkar finnas en ny "lek" i varje generation..

hoppas örat blir återställt.

Det värsta jag själv sett var 12-13 åringar där den ena tog fram en axespray och sprayade en annan på benet, och en annan tände på...(ivrigt påhejjade av de andra ungarna) :crazy:
Borta verkar tiden vara där man byggde kojor, lekte häst och klättrade i träd :cool:

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 899
Senast: Anonymisten
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 443
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 085
Senast: alazzi
·
Hundträning Hej alla, Jag känner mig lite uppgiven och vill därför rådfråga er. Det är så att jag i måndags hämtade hem en 8-veckors basset-valp...
Svar
13
· Visningar
6 323
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama