Fast nu handlade tråden om oseriös avel, inte definitionen av begreppet.Vad som anses seriöst och inte är ju dessutom individuellt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast nu handlade tråden om oseriös avel, inte definitionen av begreppet.Vad som anses seriöst och inte är ju dessutom individuellt.
Jag trodde tråden handlade om blandrasavel?Fast nu handlade tråden om oseriös avel, inte definitionen av begreppet.
Läst den?Jag trodde tråden handlade om blandrasavel?
Inte alla inlägg. Har du läst den?Läst den?
Jag anser att det inte finns ngt negativt i att korsa olika raser, däremot kan jag ibland bli mörkrädd över vilka raser man valt att korsa med varandra, och undrar hur bra koll man har.
Jag har blandrashund utan att skämmas. Och jag kommer att köpa det igen.
Ärligt talat tror jag att det mkt sällan handlar om pengar, utan om att man har en bra hund och vill ha en valp själv eller ge andra chansen att få en trevlig valp. Man är inte hjärtlös bara för att man inte avlar renrasigt, tvärt om tycker jag att det verkar vanligare på andra sidan.
Ja, jag gjort det. Om du hade orkat läsa sista sidorna så hade du sett att det handlar om oseriös avel, om nu inte rubriken gav någon ledtråd.Inte alla inlägg. Har du läst den?
Jag anser att det inte finns ngt negativt i att korsa olika raser, däremot kan jag ibland bli mörkrädd över vilka raser man valt att korsa med varandra, och undrar hur bra koll man har.
Jag har blandrashund utan att skämmas. Och jag kommer att köpa det igen.
Ärligt talat tror jag att det mkt sällan handlar om pengar, utan om att man har en bra hund och vill ha en valp själv eller ge andra chansen att få en trevlig valp. Man är inte hjärtlös bara för att man inte avlar renrasigt, tvärt om tycker jag att det verkar vanligare på andra sidan.
Nu finns det en annons på blocket Sibirien husky/Jack Russel blandningar (utan jaktgener, det ni) parningen är inte gjord första gången för man kan se en hanne ur tidigare kull.....
Är folk bara korkade eller är de okunskap? Vill dessa människor ens lära eller är de bara pengar som hägrar och man tar de man har?!
Man blir trött för mindre. Har egentligen inget syfte med tråden men jag blir så irriterad att man inget kan gör..
Någon stanns ska man väl börja debatten? Första inlägget utgör inte en hel tråd. Överskriften säger en hel del. Finns många exempel i tråden på annat än blandrasavel. Tror andelen inlägg renrasexempel/blandrasexempel speglar verklighetens procent oseriösa uppfödare ganska bra.Läser man TS första inlägg så är det om blandraser.
Alla anser inte att mh och bph är det enda och bästa sättet att avgöra en hunds mentalitet på.
Alla anser inte att mh och bph är det enda och bästa sättet att avgöra en hunds mentalitet på.