Jag blir förbannad på denna oseriösa avel!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vilken underbar annons:

Har en amstaff/rottis/ridgeback tik 8 månader.
Hon är inte röntgad eller nått men hade UA på valp besiktningen.
Chippad: Ja
Bor: Alby Stockholm ( kan åka till tex: norrköping, såna korta resor ) Vill att ni även kommer hit första gången och träffar henne om ni har annan hund.
Vaccinerad: Ja
Försäkrad: Ska göra ny pappa ska ska byta bolag om inte du skaffar egen.
Carma som hon heter är en envis,busig,trotsig,lite dominant dam. Men är underbar endå man älskar henne endå vad hon än gör. Hon har gått ihop med dom flesta vi har träffat hon kan vilja dominera men säger hunden till rätt så lyssnar hon. Hon kan vara ensam hemma nån timme kan bita på saker hon kommer kanske göra det för att trotsa hon äter gärna allt som går att äta. Ska inte bo med barn då hon inte förstår att hon är stor. Små hundar tar det typ 3 dar för henne att förstå att den är liten om hon inte märker direkt med chihuahuan jag har här också. Hon har aldrig sagt i från till en liten hund hon hoppar hellre undan och kan göra skall tillbaka eller bara vilja leka. Hon älskar att använda nosen och hoppa upp på saker och tex: bänk till bänk hon är vaktig av sig än så länge så har hon vaktat när det har behövts. Hon tycker inte om fulla människor som bara kommer fram och vill hälsa eller står en bit i från och pratar och kolla in i ögonen då hon inte vet varför personen är konstig ( full ).
Jag har inte bråttom att hitta hem då jag har planer att flytta utomlands om 4-5 månader om allt går som planerat jag kommer ha krav och kontrakt kommer att skrivas. Hon skulle passa med nån som vill hålla på med vakt,jakt,spår,sök,agility,WP.
Jag vill veta vart du bor,hur du bor,vad du gör om dagarna,ha en annan hund äldre och stabil eller mindre. Men hittar jag inget hem så kommer jag ställa in flytten. Kan även gå med på ev avbetalning 2 ggr papper ges då när sista betalningen sker eller halvfodervärd. Hand penning 1000 som ej ges tillbaka vid ånger om man bestämmer att ''hålla'' henne om jag anser att du är lämplig för henne. EJ KAMP kan även skicka bilder på henne och andra hundar om hem anser att vara ett bra hem.

Vilken underbar annons:

Har en amstaff/rottis/ridgeback tik 8 månader.
Hon är inte röntgad eller nått men hade UA på valp besiktningen.
Chippad: Ja
Bor: Alby Stockholm ( kan åka till tex: norrköping, såna korta resor ) Vill att ni även kommer hit första gången och träffar henne om ni har annan hund.
Vaccinerad: Ja
Försäkrad: Ska göra ny pappa ska ska byta bolag om inte du skaffar egen.
Carma som hon heter är en envis,busig,trotsig,lite dominant dam. Men är underbar endå man älskar henne endå vad hon än gör. Hon har gått ihop med dom flesta vi har träffat hon kan vilja dominera men säger hunden till rätt så lyssnar hon. Hon kan vara ensam hemma nån timme kan bita på saker hon kommer kanske göra det för att trotsa hon äter gärna allt som går att äta. Ska inte bo med barn då hon inte förstår att hon är stor. Små hundar tar det typ 3 dar för henne att förstå att den är liten om hon inte märker direkt med chihuahuan jag har här också. Hon har aldrig sagt i från till en liten hund hon hoppar hellre undan och kan göra skall tillbaka eller bara vilja leka. Hon älskar att använda nosen och hoppa upp på saker och tex: bänk till bänk hon är vaktig av sig än så länge så har hon vaktat när det har behövts. Hon tycker inte om fulla människor som bara kommer fram och vill hälsa eller står en bit i från och pratar och kolla in i ögonen då hon inte vet varför personen är konstig ( full ).
Jag har inte bråttom att hitta hem då jag har planer att flytta utomlands om 4-5 månader om allt går som planerat jag kommer ha krav och kontrakt kommer att skrivas. Hon skulle passa med nån som vill hålla på med vakt,jakt,spår,sök,agility,WP.
Jag vill veta vart du bor,hur du bor,vad du gör om dagarna,ha en annan hund äldre och stabil eller mindre. Men hittar jag inget hem så kommer jag ställa in flytten. Kan även gå med på ev avbetalning 2 ggr papper ges då när sista betalningen sker eller halvfodervärd. Hand penning 1000 som ej ges tillbaka vid ånger om man bestämmer att ''hålla'' henne om jag anser att du är lämplig för henne. EJ KAMP kan även skicka bilder på henne och andra hundar om hem anser att vara ett bra hem.

Åh gud vad.... trött/ledsen/arg/deprimerad/hopplös/uppgiven/förbannad jag blev nu. Igen. Suck.

8000 är väl normalare?
Svarar två här.
Jag frågade en hel hög med schilleruppfödare och de flesta låg runt 5-6000 kr.
Sen att schillerstövare skulle ha ett smalt användningsområde håller jag inte med om.
De är aktiva hundar men utmärkta familjehundar om man aktiverar dem.

Hej.
Sin som tid så vill jag para min goa lilla tjej. Hon är bara ca 6mån nu så är ju ett bra tag kvar men vill ändå börja kolla nu. Säker helst en pappilon eller promian.
Hon är en glad tjej, riktigt bra psyke och lyhörd
Gärna inom g********.
Ni kan ju pma vad ni har för nån stillig kille
RAS: Pappilon, promian, powder puss och yorks terrier

:eek::cry:

Svarar två här.
Jag frågade en hel hög med schilleruppfödare och de flesta låg runt 5-6000 kr.
Sen att schillerstövare skulle ha ett smalt användningsområde håller jag inte med om.
De är aktiva hundar men utmärkta familjehundar om man aktiverar dem.

Nja, det är visserligen en aktiv hund, men det är ju definitivt en jakthund. Sen är dom allra flesta jakthundar alldeles utmärkta familjehundar, men det finns ingen motion som ersätter jakt.

Jadå. Vid 6 månader har man säkerligen sett hundens "sanna" mentalitet, vet hur den är i värsta åldern, har hälsotestat osv. Bara att lära sig stava till aktuella raser då för dess hälsa och egenskaper måste man ju ha stenkoll på om man vet vilka man föredrar (varför man nu kan tänka sig andra alternativ då också).

Nej, jag förstår också att ovanstående troligtvis varken är gjort eller att det finns en tanke på det. Frågan är ju dock hur sjutton man ska komma åt att få fram info till sådana som inte letar själva, som inte alls tänker på att avel/valpar/uppfödning är så mycket mer än att para två hundar :(

Hur många raser kan man trycka in i en hund egentligen? *suck *
Från blocket :
Vår mamma är Bordercollie, Schäfer, Rottweiler ,Cane Corso, Labrador hon är 4 år gammal.
Vår pappa är Jämte & Wachtel och är 4 år gammal. Våra föräldrar är lättlärda & familjära.

:banghead:

Från blocket :
Vår mamma är Bordercollie, Schäfer, Rottweiler ,Cane Corso, Labrador hon är 4 år gammal.
Vår pappa är Jämte & Wachtel och är 4 år gammal. Våra föräldrar är lättlärda & familjära.

Åh gode gud, det där är ungefär min mardrömsblandis... :banghead:

Från blocket :

Väldigt allroud. Finns ju nått för alla smaker och andvändningsområden i den. Synd att det inte var lite Husky i den också så man även kunde dra lite :up:

Från blocket :

Perfekt för någon som inte kan bestämma sig för vilken hund dem ska köpa, finns ju allt i ett :up:

Vet en kull chiuahua/fransk bulldogg.
En är liten som en chiuahua men med bulldoggens färger, en är som en fralla men ändå inte

Kom och tänka på en hund jag mötte för lite mer än 10 år sedan som var korsning gråhund/bc.
Ägaren var en med sprillans ny jägar examen, funderar än idag hur han tänkte där, att hunden skulle valla älgarna till han?

Hahaha

Precis det hände mig en gång med vår forne blandrashund. Han drev fram rådjuret till mig och där stod vi, rådjuret och jag, och glodde på varandra.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 638
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar