Jag blir besviken och förbannad

Aningsfull

Trådstartare
Idag blev jag så grymt besviken på mina arbetskamrater. För det första kommer man in på morgonen och möts av en butik där det är minst sagt kaos. Såg ut som att någon droppat en bomb där inne. Eftersom att jag hade öppningen själv och jobbade ensam de 3 första timmarna var det bara att hugga in och försöka få ordning. Dammsuga golvet, vika kläder, bära undan kartonger. Sedan öppnar ju butiken så då blev det 2 timmar utan möjlighet att ens gå på toaletten, klättra upp och ner på pallar och hänga upp jeans, vika ännu mer, dessutom såhär 4 dagar före jul med butiken full av kunder som behöver hjälp också.
Så när mina kollegor kom in sa jag att "Jag måste gå på en rast för jag är grymt trött nu." Hade såna sammandragningar att jag knappt kunde stå upprätt längre och fogarna värkte.
Så jag köpte mig nåt att dricka och satt ner i 20 minuter och gick sedan tillbaka för att fortsätta jobba. Och då möts man av "Du jobbar ju bara 4 timmar idag. Då har man ingen rast. Vi har ingen rast när vi jobbar 4 timmar. Vi måste prata med chefen om det här."

Och då kände jag bara att vad faaan. :mad: Nej, ni kanske inte tar rast då. Men ni är inte gravida heller. (Och kommer aldrig att bli det heller, pojkspolingar) Och jag har verkligen kämpat som faan genom hela min graviditet för att jobba lika hårt som alla andra och göra samma sak som alla andra. Och när man för första gången sätter sig ner och vilar 20 min för att man verkligen behöver det så får man höra det.

Medan dom själv inte är sena på att vara borta en halvtimme extra på lunchen. Eller, som på en söndag, komma in så jävla bakis på jobbet att dom måste ligga på lagret och sova hela dagen medan jag gör deras jobb.

Och jag blev så sjukt jävla besviken för det känns verkligen som att allt ens jävla slit utan att klaga över foglossningar och sammandragningar inte lönar sig.
Lyckligtvis är chefen (butiksägaren) själv flerbarnsmamma och jag har svårt att tro att hon skulle bli arg för att jag sätter mig ner och tar en paus om jag känner att jag behöver det. Hon kan väl förhoppningsvis förstå att man som gravid i v 32 inte är lika pigg som 20-åriga killar.

Men ja, jag känner mig sjukt besviken. Hårt slit uppskattas verkligen inte, men 20 minuters "oberättigad" vila är visst väldigt viktigt att påpeka.

Suck. Tröttheten och alla graviditetshormoner gör väl det hela ännu värre också. :p
 
Sv: Jag blir besviken och förbannad

Grymt orättvist av dina kollegor att göra så.
Kanske vore en ide att prata med chefen själv och
tala om hur du känner och hur dem behandlar dig.
 
Sv: Jag blir besviken och förbannad

Jag skulle ha tagit ett möte med dessa pojkar samt chefen & förklara läget..

Hur det såg ut när du kom till butiken samt att man kanske förtjänar lite mer respekt än så när man faktiskt är gravid och kämpar på ändå, om dom forts att hävda samma sak ( ang att man inte har rast ) så skulle jag faktiskt ta upp det du skrev här ang extra tid vid lunch och bakisdagar.

Sätta ner foten helt enkelt
a040.gif
 
Senast ändrad:
Sv: Jag blir besviken och förbannad

Ta det kallt, bemöt deras och chefens argument sakligt. Gå inte i fällan att brista ut i gråt och kollapsa känslomässigt. Du har argumenten på din sida, visa att du är vuxen och de omogna småungar! :bow:
 
Sv: Jag blir besviken och förbannad

Hm. Killar i 20års åldern har antagligen ingen aning om hur det känns att vara gravid.
Förstod de att du hade ONT och behövde vila? Kan tänka mig att eftersom det är preciis före jul, med massor av kunder, så vill man nog inte att folk går iväg och vilar.

Det blir liksom dubbelt så jobbigt för dem, speciellt när du tidigare har varit "snäll" och låtit dem sova på lagret på helgerna. Så då är det ju klart att de surar när du lämnar dem, för du har ju alltid varit där och löst problemen.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 509
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 674
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
25 632
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 907
Senast: Bapelsin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp