Jag behöver råd .

S

Spryen

Min häst nu är det ju sommar bete och allt men är där och rider lite då och då .. han blir hysterisk när han är utanför hagen han slänger sig och allt .. i boxen han hoppar upp och ner han går inte hejda ibland måste jag ställa in ridnigen :P vad ska jag göra några ideer ?



Lite bilder
Tovan :D
hege1.jpg

Spry nower,Tovan och I-type
Hage.jpg

I-type
hage2.jpg

Barri och spryen :D
bilderfrndigetalkameran135.jpg
 
Sv: Jag behöver råd .

är han van vid att vara själv? han kanske känner sig otrygg utan sina kompisar...många hästar brukar ju "vilda" till sig när de går på sommarbete. och är du inte där lika ofta som förut så har han kanske tappat förtroendet för dig, han kanske inte ser just dig som sin ledare längre. det är ju lite svårt att säga eftersom jag varken känner dig eller hästen..:smirk: du kanske kan göra iordning honom i hagen eller precis utanför om han inte gillar att vara i stallet själv, eller så kan du ta med någon av de andra hästarna in som sällskap så kanske han blir lite lugnare??:bump:

fina hästar btw..:)
 
Sv: Jag behöver råd .

gloom_ skrev:
är han van vid att vara själv? han kanske känner sig otrygg utan sina kompisar...många hästar brukar ju "vilda" till sig när de går på sommarbete. och är du inte där lika ofta som förut så har han kanske tappat förtroendet för dig, han kanske inte ser just dig som sin ledare längre. det är ju lite svårt att säga eftersom jag varken känner dig eller hästen..:smirk: du kanske kan göra iordning honom i hagen eller precis utanför om han inte gillar att vara i stallet själv, eller så kan du ta med någon av de andra hästarna in som sällskap så kanske han blir lite lugnare??:bump:

fina hästar btw..:)


Tack men han är van att vara själv .. ja det kan ju bara oxå va att han vill stå där ute med dom :D
varenda dag är jag där som förut :D ngn dag kan man ju undvika :P

tack för hjälpen ska tästa idag oxå :P

Tackar :D:banana:
 

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
229
Senast: Lavinia
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
817
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
29
· Visningar
2 210
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 109
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp