Sv: Jag behöver hjälp!
Jag tycker du resonerar rätt i det fallet. Med tanke påatt du fortfarande inte kommit så att du kan gå på TOA utan att han blir orolig, och han har mycket svårt att knyta an till din sambo ens efter så lång tid och diverse försök så anser jag att om du inte orkar så är det bästa för MULLE att faktiskt få slippa mer och inte behöva börja om på nytt och kanske få göra det om och om igen. Ibland är faktiskt det bästa i given situation att bespara hunden mer, även om det kanske finns en chans att det skulle lyckas så kan priset för det sett ur hundens synvinkel vara för högt!
Om det blir fel vet jag ju inte, men med tanke på att han stressar upp sej och får panik så fort jag är borta 2minuter ( kan liknas vid en skotträdd hund som får panik) så vet jag inte riktigt om jag vågar prova.
Han har vart utan mej 4 timmar som längst, då jag var inne på sjukhuset och då var han hos min mamma (som är jätte populär i vanliga fall ). resultatet av det var inte speciellt skojj. När jag kom hem så hade jag en hund som låg och hade gnagt sönder sina tassar och som var extremt stressad. Som tur är så är min mors granne distrikts veterinär så han hade gett Mulle en lugnande spruta. Men det märktes inte på honom.
Hon hade inte lyckats få nån som helst kontakt med hunden på dom timmarna. Vill inte gärna att han ska bli en vandringspokal som får flytta från hem till hem för att ingen klarar av (står ut med) honom
Jag tycker du resonerar rätt i det fallet. Med tanke påatt du fortfarande inte kommit så att du kan gå på TOA utan att han blir orolig, och han har mycket svårt att knyta an till din sambo ens efter så lång tid och diverse försök så anser jag att om du inte orkar så är det bästa för MULLE att faktiskt få slippa mer och inte behöva börja om på nytt och kanske få göra det om och om igen. Ibland är faktiskt det bästa i given situation att bespara hunden mer, även om det kanske finns en chans att det skulle lyckas så kan priset för det sett ur hundens synvinkel vara för högt!