jag behöver hjälp med att få till ett juridiskt hållbart kontrakt

sommarvind

Trådstartare
pga ett oväntat dödsfall i familjen så tvingas vi att omplacera vår fina långhåriga schäferhane.

Vi vill att det hela ska börja med en prövotid på 3 månader och under den prövotiden vill vi ha möjlighet att avbryta kontraktet och ta tillbaks hunden om allt inte skulle känns rätt.

Tanken är dock att sälja honom till låntagaren efter dessa tre månader OM allt fungerar och vi ser att han har det bra.

Upplever vi dock motsatsen vill vi som sagt kunna avbryta under prövotiden och ta hem honom igen.

Vad för typ av kontrakt behöver det vara? vart får man tag i det?

Eller ska man skriva ett eget, hur ska man då isåfall skriva?

Är ju så fruktansvärt viktigt att det ska hålla juridiskt om det mot all förmodan skulle bli en tvist. Är livrädd att han inte ska få det bra:eek:

Sv: jag behöver hjälp med att få till ett juridiskt hållbart kontrakt

Jag skulle satsa på ett inackorderingsavtal för de första tre månaderna. Finns på SKK:s hemsida.

Sv: jag behöver hjälp med att få till ett juridiskt hållbart kontrakt

SKK har olika kontrakt. Är du osäker på vilket som ska användas så ring eller maila dem och fråga.

Liknande trådar

Hundträning Jag har skrivit här förut att vi köpte en valp i november och vi har nu två spaniels. Gamla hunden är fem år. Vi har nu fått...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 788
Senast: Milosari
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
6 007
Senast: Cattis_E
·
Hundhälsa Jag söker stöd, råd och hjälp. Har en liten blandrastik på 1,5 år drygt som utmanar mig på sätt jag efter fyra hundar aldrig kunnat...
2 3
Svar
47
· Visningar
10 534
Senast: Fibusen
·
Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 860
Senast: AnneB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mata småfåglarna
  • Valp 2025