Ja, det har funkat helt ok för oss, hade han inte markerat där nån dag så hade jag ju kunnat hålla igång honom på ett annat sätt, och då hade inte magen varit fullt lika stor. Nu har han ju i princip bara stått och ätit, och endå är det ingen JÄTTEkatastrof, även om han såklart är rund och behöver bli av med en del. Förra året var han ju smällfet även fast han reds.
Det som jag tycker är svårt är när man ska utöka hagen. Nu har vi inget jättekraftigt bete, utan det är gamla gamla ängar, men även trots att jag vill få ner han i vikt kan jag ju inte svälta honom. Är rädd att det blir för lite istället. Hagen har sett ut som ett stampat jordgolv ett par dagar så idag ökade jag ut den med några meter till, även fast det säkert finns så det räcker och blir över?
Här om dagen hade batteriet tagit slut till aggregatet så jag öppnade upp en liten ”nattmacka” till honom medans batteriet var på laddning så jag visste att han stannade i hagen, här kan ni se hur nedbetat det är, och att det orörda gräset inte är sååå kraftigt. Mest övervuxet och gammalt.
Visa bifogad fil 34566
Jag är ju fortfarande livrädd för fång.... Men samtidigt osäker på om det där nedbetade gräset verkligen gör så han får i sig tillräckligt?
Hagen kanske är 60x60 meter nu.