Jag är färdig!

Blandrastik

Trådstartare
Efter ett och halvt år och tusentals kronor fattare, så gjorde jag gjorde min examen i söndags och kan nu kalla mig problemhundsutredare eller hundpsykolog, fast det låter så jäkla pretto.

Nu ska jag snickra ihop en hemsida och kolla om det finns nån i Snåland som vill ha hjälp med sin hund.

Vad finns det fler för yrkesutbildade här inne?

Sv: Jag är färdig!

Vad är det för "myndighet" som utbildar och certifierar sådana?

Nja, verkligen ingen myndighet, vet att det förekommit försök till cert-överenskommelser. Men de verkar mest bråka när de ska komma överens, Immi bland annat lär ha startast efter ett sånt bråk. Vilket är ytterligare en orsak till att just "hundpsykolog" egentligen inte betyder nånting.

Vet också att det förkommer nåt sort arbete att examinera "kynologer" på samma sätt som "hippologer", men det är samma där, mest bråk.

Nja, verkligen ingen myndighet, vet att det förekommit försök till cert-överenskommelser. Men de verkar mest bråka när de ska komma överens, Immi bland annat lär ha startast efter ett sånt bråk. Vilket är ytterligare en orsak till att just "hundpsykolog" egentligen inte betyder nånting.

Vet också att det förkommer nåt sort arbete att examinera "kynologer" på samma sätt som "hippologer", men det är samma där, mest bråk.

Ok, privata aktörer alltså med egna subjektiva (men förhoppningsvis väl underbyggda) teorier?

Ok, privata aktörer alltså med egna subjektiva (men förhoppningsvis väl underbyggda) teorier?

Jo.
Tycker det var skitsvårt att välja "skola" då alla har "den rätta" och att det just inte finns något organ som kan certa. Det vore trevligt.

Grattis!!

Jag är snart färdig diplomerad hundmassör, därefter kommer jag att utbilda mig till fysioterapeut också, och antagligen även att fortsätta utbilda mig inom kiropraktik.

Kiropraktiker behövs det verkligen fler av! Sen att få folk att ta vovven till en är alltid svårt, det är liksom "inget fel på min hund."

Med tanke på hur tunn verklighetsförankring det är som ligger till grund för kiropraktik, så tycker jag det är sunt av folk att inte åka till kiropraktorer med sina hundar.

Jag efterlyser evidensbaserad vård även för våra husdjur!!

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 825
Senast: Maniac123
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 267
Senast: Red_Chili
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har tänkt VÄLDIGT mycket idag. Eller inte bara idag men MEST idag. Men om jag ska börja nånstans så var det med bråket eller hur jag...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 145
Senast: LiviaFilippa
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 154
Senast: verser
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V