Jag är färdig!

Sv: Jag är färdig!

För oss som är beredda att ta den pyttelilla risken en eller flera behandlingar kan medföra, är det ett himmelskt alternativ till att slippa ha ont och kunna röra sig normalt.

Ursäkta?

Det är så svartvitt? Behandla med kiropraktik, eller låta allt vara?

Sen skrev jag inte att kiropraktik är alltgenom ond på något sätt, men man får vara medveten om riskerna, och bara för att något utövas på barn så är det ganska naivt att tro att det är ofarligt... (för att ta ett ex var det inte så längesen man trodde att små barn under ett år inte kände smärta..)

Jag har fatt en kiropracter behandling i mitt liv ... och hade 5 ganger sa ont nar jag gick ut darifran.:crazy: Det tog mig manader att bli lika bra som jag var innan jag gick dit. Kiropractorn var recomenderad av ortopeden, och anvandes ofta av fotbolls teamet "Gators" so det var inte vilken "kvackare" som helst, men det hjalpte inte alls.

Ursäkta?

Det är så svartvitt? Behandla med kiropraktik, eller låta allt vara?

Sen skrev jag inte att kiropraktik är alltgenom ond på något sätt, men man får vara medveten om riskerna, och bara för att något utövas på barn så är det ganska naivt att tro att det är ofarligt... (för att ta ett ex var det inte så längesen man trodde att små barn under ett år inte kände smärta..)

Nu förstår jag inte riktigt, jag skrev ju i mitt tidigare inlägg att det finns risker, som med allt annat?

För att svara på din fråga så ja, för vissa är kiropraktik eller naprapati det enda alternativet. För min del var det så. Däremot ska man vara medveten om att det sällan hjälper att bara manipulera skelettet. Har man besökt en kiropraktor som inte kan ordinera annan behandling vid behov (tex massage, som oftast är nödvändigt) så anser iaf inte jag att den personen är seriös. Sitter tex en kota fel så kan man (ofta) ge sig fan på att muskler och leder runtom kommer att behöva träning eller mjukas upp också. Allt hör ju ihop.

Jag står nog lite mittimellan vad gäller kiropraktik. En bra kiropraktor som vet vad den gör kan säkert utföra ett och annat med fin respons.

Dock kan jag ändå inte låta bli att bli lite nervös när man pratar om dem då det finns massvis av hundar som tyvärr blivit skadade av sin kiropraktik som kommer för rehab sedan.

Senast ändrad:

Jag har fatt en kiropracter behandling i mitt liv ... och hade 5 ganger sa ont nar jag gick ut darifran.:crazy: Det tog mig manader att bli lika bra som jag var innan jag gick dit. Kiropractorn var recomenderad av ortopeden, och anvandes ofta av fotbolls teamet "Gators" so det var inte vilken "kvackare" som helst, men det hjalpte inte alls.

Den första kiropraktorn jag gick till rättade förvisso till det han skulle, men där fick jag också väldigt ont (men det kan vara normalt om det har suttit fel ett tag, då en manipulation ändå är våldsamt i jämförelse med tex massage). Då gick jag vidare till en naprapat som både manipulerade och masserade, och förbättrade min livskvalitet avsevärt. Det är som med allt, alla veterinärer ger inte hundar rät diagnos eller behandling, och många läkare likaså.

Man ska även vara medveten om att alla hundar inte ska behandlas med kiropraktik, eller med massage heller för den delen. Det är inte universallösningar.

Jag står nog lite mittimellan vad gäller kiropraktik. En bra kiropraktor som vet vad den gör kan säkert utföra ett och annat med fin respons.

Dock kan jag ändå inte låta bli att bli lite nervös när man pratar om dem då det finns massvis av hundar som tyvärr blivit skadade av sin kiropraktik som kommer på rehab.

Håller med. Jag vet om ett enstaka fall där det blev fel med någon hund, men jag vet om desto fler där det varit en utmärkt lösning. Det är helt klart en behandlingsform man ska vara försiktig med, men ja. Allt har en risk, och ibland får man överväga risken och se efter vad som verkar vettigast.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 825
Senast: Maniac123
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 267
Senast: Red_Chili
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har tänkt VÄLDIGT mycket idag. Eller inte bara idag men MEST idag. Men om jag ska börja nånstans så var det med bråket eller hur jag...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 145
Senast: LiviaFilippa
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 154
Senast: verser
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V