Jag är inte gravid!

Sv: Jag är inte gravid!

Nej, det är inte lätt. Den absolut enda jag kan tänka mig att få smått med är mitt ex, och han är inte ett dugg intresserad av mig. Jag har inte nån tid kvar knappt heller, vill jag ha barn bör det bli nu. *sucka* Men men. ;)

Helt OT men jag fick en känsla av att jag läste en liknande mening skriven av dig för nästan ett år sedan?
 
Sv: Jag är inte gravid!

Jag tillhör den där gravidagruppen, vi som inte insåg hur tufft det var att bära runt på en bebis i magen, vi som såg framemot att gå i 280 dagar och vänta på att ha ett litet barn i famnen, och OJ vad fort det gick tills problemen började. Och det är där alla "ogravida" kommer in.

Jag hade inte klarat en sekund utan era goda råd och peppande ord.
Så oavsett om ni föder fler barn eller inte så är inte samhället tillräckligt utan er..
 
Sv: Jag är inte gravid!

Kul att du skapar en tråd om det. Jag känner mig också färdig. Nu börjar ett liv utan att gå upp varenda natt och utan att de är så fruktansvärt beroende av mig, de kan leka på sina egna rum så jag får tid till annat. Min äldsta börjar skolan nästa år och det känns häftigt som en ny era tar vid från dagisbarn till skolbarn.
 
Sv: Jag är inte gravid!

jag är inte heller gravid och det är SÅ SKÖNT !

Jag tycker att livets faser är häftiga. Nu när jag har stora barn så tycker jag att småbarn är så ointressanta, för att inte tala om ebisar och gravida personers surr. Det var likadant när jag var gravid då var jag uppfylld av det.... fy vad trist och enkelspårig jag är.
 
Sv: Jag är inte gravid!

... Tycker o kan känna som dig ibland..att de är jättebilliga när åtta åringen river rummet...

Jättebilliga? Helt OT, men nu var ni två stycken i tråden som använt detta uttryck, och jag har aldrig hört det förut!
I vilka delar av landet används det uttrycket? Vad betyder det, typ "jobbiga" eller?
Intressant, alltid lär man sig nåt nytt på Bukefalos :banana:
 
Sv: Jag är inte gravid!

Det är vansinnigt skönt att kunna äta frukost i lugn och ro och läsa tidningen från pärm till pärm eller att ligga och läsa en bok i trädgården en hel dag....

:crazy::crazy::crazy:

Lugn och ro :confused:

Vila?

*inser plötsligt att jag knappt läst en enda bok sedan barnen kom*

På min födelsedag fick jag barnvaktande i present. Jag och sambon stupade bara ner i tempuren och SOV mitt på dagen :D
 
Sv: Jag är inte gravid!

Jättebilliga? Helt OT, men nu var ni två stycken i tråden som använt detta uttryck, och jag har aldrig hört det förut!
I vilka delar av landet används det uttrycket? Vad betyder det, typ "jobbiga" eller?
Intressant, alltid lär man sig nåt nytt på Bukefalos :banana:

Jo det innebär jobbiga:mad: typ "du kan få dem för en femma för jag vill inte ha dem"

Avskyr detta uttryck!

Fattar inte hur man kan säga så om sina barn:(
 
Sv: Jag är inte gravid!

Jo det innebär jobbiga:mad: typ "du kan få dem för en femma för jag vill inte ha dem"

Avskyr detta uttryck!

Fattar inte hur man kan säga så om sina barn:(

För att man ibland måste få släppa ut lite frustration, när jag inte har fått sova på flera dygn så är mina ungar billiga, till och med jättebilliga, men det betyder inte att jag avskyr dem... Eller att jag säger det till dem... Men på ett forum där ialla fall jag trodde att jag var bland vänner som kunde ta ett trött utalande utan att bli upprörda... Men då vet jag bättre....

Till ursprungsfrågan är jag oxå färdig, fullständigt! Två barn räcker alldeles utmärkt för mig, och de blir bara roligare ju äldre de blir, just nu har jag en tvååring och en femåring och det är roligt även om de kör slut på en...
Jag längtar efter att få sova en hel natt, att slippa blöjor och vagn...
 
Sv: Jag är inte gravid!

Ah, ja såklart, "billiga! i bokstavlig bemärkelse! :idea:
Fattade ju inte jag, kanske var det för sent på kvällen :angel:



*ps: jag tänker nog att man ibland kan känna så, inför hela situationen... även om man älskar dem "egentligen"...? *
 
Sv: Jag är inte gravid!

Det är klart att du är bland vänner:)

Men även till vänner säger jag ifrån när någon säger så om sina barn!

Finns säkert tusen andledningar till varför jag reagerar så kraftigt på detta uttryck, men jag vet hur ett barn ser ut när de av misstag hört sin förälder säga orden...
Och jag vet hur barn är där det är "normalt" att få höra det:(
Och jag vet hur lätt det är för ett barn att känna sig oönskat och oälskat:cry:

Visst är det jobbigt när man är mitt i det hela men att säga negativa saker om sina barn gör inte saken bättre.

Jag var själv med mina barn mellan den yngsta var nio månader tills hon var åtta år så jag vet vad det innebär att inte få sova eller någonsin hinna äta varm mat...
Ett tag var faktiskt min högsta önskan att få sitta still en hel måltid:angel:

Men aldrig att jag ens tänkte att mina barn var "billiga" de är de mest underbara som hänt mig och jag är så tacksam att jag får vara med och följa dem:love:
 
Sv: Jag är inte gravid!

KL

Vad vore världen utan er "färdiga" mammor? vad skulle vi nya, gröna och helt vilsna gravida ta oss till om det inte fanns de som varit med om allting en tre-fyra gånger och som kan tala om för oss att det är helt normalt att vilja ångra sig halvvägs in i graviditeten. Ni som har vanan inne att handskas med diverse hormonrubbningar och som i vårt ställe kan tala om för den äkta mannen att hans fru kommer tillbaka, hon är inte helt utbytt, bara lite annorlunda. Nä, utan alla "färdiga" mammor skulle ingen klara sig igenom sin graviditet utan att bli hysterisk, iallafall inte den första. Var stolta!
 
Sv: Jag är inte gravid!

Jag tar åt mig lite grann:)

Just det du tar upp har jag förmedlat till en del vänner genom åren:)
 
Inte jag heller!

Jag har två fantastiska ungdomar som är tillräckligt stora för att vara självgående men tillräckligt små för att vara supergosiga.

Jag antar att det kommer tuffare tider, speciellt när den lilla blir tonåring nästa år, men just nu njuter jag bara av dem.

Fler barn lär jag inte få. Jag är 45 och den enda jag skulle vilja ha barn med, han vill inte.
 
Sv: Jag är inte gravid!

Skönt att höra att man är bland vänner!

Men jag tycker fortfarande att det viktigt att man är ärlig, ibland låter det som om alla har haft rosenröda småbarns år men ungar som bara äter och sover enligt schema och inga som helst problem. Och när man då sitter där och känner att man helst skulle vilja gå under jorden och funderar vad man har gjort så fel eftersom ens egna ungar inte är som alla andras...
Då är det så extremt skönt att få läsa om andra som sitter i samma sits som en själv och faktiskt tycker att det är jobbigt och att man är rätt trött på situationen.

Fast sen finns det åt andra hållet oxå... Vi har bekanta som ojade sig och klagade över hur jobbigt det var med deras son, och hur lite sömn de fick, efter att ha frågat lite mer ingående så visade det sig att sonen somna kl 19, sov till 21, var vaken till 22 och sov sedan till 07... Det var alltså timmen mellan 21 och 22 som var jobbig... Och då kände jag mig väldigt frusterad när jag själv sov i 45 min pass, hela natten, sedan 20 min vaken med amning eller omstoppning osv... Nu vet jag ju att det går över och det bara är en period och det har blivit mycket bättra, men just då kändes det som ett stort hån att de klagade över en timme då en annan inte ens hade hunnit fått ungarna att somna...
 
Sv: Jag är inte gravid!

Jag tycker det är jättebra att man gnäller av sig på andra vuxna (när barn inte hör) hur "billiga" barnen kan vara ibland.

Då pyser man förhoppningsvis över mindre tillsammans med barnen :idea:
 
Sv: Jag är inte gravid!

Helt OT men jag fick en känsla av att jag läste en liknande mening skriven av dig för nästan ett år sedan?

Stämmer säkert! För ett år sen var jag nybliven singel. Hjääälp, det har gått ett helt år till av mitt liv! :angel:

Bror har två söner men de börjar bli så stora nu, svåra att låna ;)

Ursäkta ot o trådkapningen!
 
Sv: Jag är inte gravid!

Jag tycker det är jättebra att man gnäller av sig på andra vuxna (när barn inte hör) hur "billiga" barnen kan vara ibland.

Då pyser man förhoppningsvis över mindre tillsammans med barnen :idea:

Precis, jag skriver om hur trött och less jag kan vara, men med ungarna är det en helt annan sak. Även om Elin gulleungen är så pass stor att hon förstår att jag/vi är trötta och föreslog att hon och Fredrik skulle sova över hos moster så vi skulle få sova och de kunde få busa... :love::D
 
Sv: Jag är inte gravid!

Tänk att jag inte var ensam med billiga barn :D

Även om barnen är billiga emellanåt så älskar man den förstås lika mycket ändå och skulle inte byta bort dem mot alla pengar i världen. Det är inte underbart hela tiden med barn, det är ett rent helvete emellanåt, men så emellan så kommer de underbara stunderna som gör allt värt mödan :love:

Skönt att få skriva av sig och just det som några skriver att det är helt okej att känna så. Det kommer och går. Vissa dagar är jättejobbiga och andra bara flyter på utan bråk och skrik.

Tack till alla, nu vet jag att jag är någelunda normal:bow::D
 
Sv: Jag är inte gravid!

Beror väl på vilken typ av humor man har?
 
Sv: Jag är inte gravid!

Barn är härligast mellan första och sjunde klass! Roliga, självgående, harmoniska, gillar att göra saker med föräldrar samt HEMMA på kvällarna och utan blöjor och kan tala för sig!

Sen blir de rätt mysiga runt 18-19 sådär......och okej små spädbarn är rätt rara också.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 082
Senast: Jahaja
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
4 203
Senast: skiesabove
·
  • Artikel
Dagbok Fick sådan oerhörd lust att skriva något. Inte som i att hitta på något, utan skriva i princip om det som är nu och här och på riktigt...
Svar
0
· Visningar
611
Senast: Takire
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 704

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp