Jag är inte gravid!

Coop

Trådstartare
Då det finns massor med trådar där alla är gravida och detta är en föräldraforum så försvinner andra frågor och funderingar lite tycker jag.
Visst är det kul att Sverige ökar i antal men vi andra som är så nöjda med att aldrig någonsin behöva vara gravida igen eller aldrig någonsin mera behöva gå upp mitt i natten för att mata bebis, vi då?:p

Jag är 29 år gammal och är så nöjd över vad jag har. Är nästan lite sådär ibland, haha du vet inte vad som väntar :devil: :rofl:

Som person är jag nog lite halvknäpp och osocial, har tre barn som ofta är billiga, de är som alla andra syskon bråkar och lägger sig i vad den andre gör.

Som förälder är jag nog lite hård ibland kan jag själv tycka. Försöker att tänka innan jag talar. Får skylla på PMS som jag nu medicinerar mot och har nog blivit snällare:D
Jag tycker att det är viktigt med rutiner för att alla barn ska veta vad som händer vid vilken tid och jag är så lycklig och lättat över att sommarlovet är över och barnen är på dagis och snart börjar skolan. Livet blir lite trevligare och lättare då!

Jaha detta var ju ännu ett onödigt inlägg som snart hamnar långt borta :p

Men ibland kunde det vara trevligt om det inte bara står "jag är gravid" för bukefolket verkar vara bra på att yngla, (hoppas ingen tar illa upp)

Nu blir jag väl bannlyst men har skreve nåra rader om lite ditt och datt :D

Kramar från en trött och sliten Coop som har barnen borta över natten...
 
Sv: Jag är inte gravid!

Då är vi två som inte är o kommer bli gravid igen heller =)..Jag har gjort mitt för samhället o aldrig mer...

Tycker o kan känna som dig ibland..att dem är jätte billiga när åtta åringen river rummet för att hon fått höra ett nej...o treåringen som klättrar o hoppar överallt med noll hämningar..o syskonbråken dem har..suck..dem är söta när dem sover o man kan njuta av lugnet =)

Så vi är nog två som blir banlysta nu...men en smäll vi får ta isf hehe

Kram från en som är barnledig tills i morgon när dem kommer hem igen från sin pappa =)
 
Sv: Jag är inte gravid!

Nämen det låter precis som mina och nästa samma ålder, visst är barn underbara, när de sover :p
 
Sv: Jag är inte gravid!

Jag kan faktiskt vara avundsjuka på de som 'redan är klara', det kan jag ju erkänna :D
Så jag tycker absolut ni skall vara glada och nöjda över att ni inte är så sega i starten som jag - och att ni skall skatta er lyckliga som kunde få också!
 
Sv: Jag är inte gravid!

Jag känner mig lite avis på alla gravida och nyblivna mammor som finns här. Har tre barn är ensam med dem så det räcker mer än väl med dem. Dock är jag 27 så OM jag mot förmodan skulle bli gravid igen i framtiden så blir jag nog vääääldigt glad, jag gillar bebisar! Fast nånstans runt 2 och så framåt till 8 kanske de borde typ gå i ide?:angel:

Just nu är pojkarna i nån trotsålder, båda så här är trots mot reglerna dagligen. I morgon har j ag bestämt att äldsta ska få åka med mormor och vara borta hela dagen, så att både han och jag kan få lite andrum. Det tror jag vi behöver!

Det är rätt coolt att se hur barn utvecklas, både fysiskt och psykiskt! De är så smarta och komemr med smarta saker, saker som jag itne kunde tänka mig att de skulle säga!

Nu i kväll råkade mellangrabben smälla med dörren till sitt rum när han skulle stänga den, vart inte meningen, så han öppnar den igen och säger att det var itne bra att smälla och stängde den sedan låååångsamt:D Ganska sött faktiskt:D
 
Sv: Jag är inte gravid!

Jovisst tänker man på alla dem som inte kan få barn, men det finns som tur är andra vägar om man skulle vilja det. För lyckan att fostra ett barn är ju underbart (om man lyckas förståss:angel::p)
 
Sv: Jag är inte gravid!

Visst är det häftigt mellan :devil:varven att se hur barnen utvecklas. Min lille har på bara några veckor bara exploderat i sin utveckling :love: Det är så skönt!
Och det vore underbart om vissa åldrar bara försvann :D precis som du säger.

Skönt att ha dem på dagis några timmar varje dag så man orkar uppskatta framstegen sen när de kommer hem och man fått ny luft. Orkar inte det riktigt när barnen gapar och skriker dagarna i ända, som det nu varit i ett 2 månader lååångt sommarlov. Skönt för dem att få en paus från mig och varandra :p
 
Sv: Jag är inte gravid!

Jag kan faktiskt vara avundsjuka på de som 'redan är klara', det kan jag ju erkänna :D
Så jag tycker absolut ni skall vara glada och nöjda över att ni inte är så sega i starten som jag - och att ni skall skatta er lyckliga som kunde få också!

Ja det är jag absolut...jag ångrar dem inte det minsta inte så jag menade heller..o tycker det är jätte tråkigt för dem som inte kan få barn..

För det är jätteroligt att ha barnen o jag älskar dem över allt annat, även om dem är jätte krävande vissa stunder, spec när dem är i trotsåldern men det hör livet till..man var väl inte bättre själv när man var liten :rofl:
 
Sv: Jag är inte gravid!

Jag är inte gravid heller och lär väl aldrig bli heller. Livet rullar på ändå även om det känns surt!
 
Sv: Jag är inte gravid!

Ja, alltså när man väl har klarat av alltihopa kan man inte fatta att man orkade när det begav sig.

Det är vansinnigt skönt att kunna äta frukost i lugn och ro och läsa tidningen från pärm till pärm eller att ligga och läsa en bok i trädgården en hel dag....fast man skulle inte uppskattat det om man inte haft småbarnsåren bakom sig.
 
Sv: Jag är inte gravid!

Måste vara tråkigt att känna att man föder barn för samhällets skull..:crazy:

Även om jag kanske inte riktigt tror att det är så du menar.. men ibland kanske man känner så också! Att man är lite trött på allt. Särskilt då som vissa saker ofta krånglar sig just för småbarnsföräldrar. Då blir man nästan lite sugen på att fråga om de inte vill att vi ska bli fler i Sverige...

Blir detta snurrigt nu så skyller jag på att jag jobbat länge idag. =)

Jag är 22 och har velat ha barn ett rätt bra tag nu. Ibland är jag väldigt kluven och vet inte om jag ska plugga först eller hur det blir. Ibland känner jag att jag inte vill ha en snorig unge heller eller en hemsk tonåring. Men oftast (alltid) vill jag ha barn! Det är väl mest när man inte lyckas varje månad som man intalar sig själv att det kanske var bra ändå... nää.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Jag är inte gravid!

Måste vara tråkigt att känna att man föder barn för samhällets skull..:crazy:

Även om jag kanske inte riktigt tror att det är så du menar.. men ibland kanske man känner så också! Att man är lite trött på allt. Särskilt då som vissa saker ofta krånglar sig just för småbarnsföräldrar. Då blir man nästan lite sugen på att fråga om de inte vill att vi ska bli fler i Sverige...

Blir detta snurrigt nu så skyller jag på att jag jobbat länge idag. =)

Jag är 22 och har velat ha barn ett rätt bra tag nu. Ibland är jag väldigt kluven och vet inte om jag ska plugga först eller hur det blir. Ibland känner jag att jag inte vill ha en snorig unge heller eller en hemsk tonåring. Men oftast (alltid) vill jag ha barn! Det är väl mest när man inte lyckas varje månad som man intalar sig själv att det kanske var bra ändå... nää.

haha jag var ironisk när jag skrev så..Jag födde inte mina barn för samhällets skull:rofl:
 
Sv: Jag är inte gravid!

Jag är inte gravid heller och lär väl aldrig bli heller. Livet rullar på ändå även om det känns surt!

Vågar man fråga varför det aldrig skulle bli något? Jag håller iallafall tummarna för dig, jag är lite i samma sits själv även fast jag just nu precis lyckats med första steget! Men jag har haft många tankar kring att det kanske är lika bra att det inte fungerar och att jag har ju mina hästar och allt och man MÅSTE ju inte ha ... men innerst inne vill jag ju även fast jag inte vågar uttala det.
 
Sv: Jag är inte gravid!

Nu i kväll råkade mellangrabben smälla med dörren till sitt rum när han skulle stänga den, vart inte meningen, så han öppnar den igen och säger att det var itne bra att smälla och stängde den sedan låååångsamt:D Ganska sött faktiskt:D

haha känner igen det där... När jag går in på mitt rum (öppet fönster) så smälls dörren igen... Måste öppna den igen och skrika: "TVÄRDRAG" Annars får jag utskällning :rofl: Bäst att vara på den säkra sidan! :banana:
 
Sv: Jag är inte gravid!

JA underbart, längtar dit...

Är väl ett par år kvar innan jag kan göra det dock :D
 
Sv: Jag är inte gravid!

Just nu är det den ekonomiska biten. Jag har inget arbete och får bara korta vikariat här och var. Har dock på känn att det inte är som det ska. Men barn vill jag ha på ett eller annat sätt. I höst blir jag kontaktperson för barn/ungdom i alla fall :)
 
Sv: Jag är inte gravid!

Jo jag vill också ha barn men ibland är det inte så lätt...

Nej, det är inte lätt. Den absolut enda jag kan tänka mig att få smått med är mitt ex, och han är inte ett dugg intresserad av mig. Jag har inte nån tid kvar knappt heller, vill jag ha barn bör det bli nu. *sucka* Men men. ;)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 082
Senast: Jahaja
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
4 203
Senast: skiesabove
·
  • Artikel
Dagbok Fick sådan oerhörd lust att skriva något. Inte som i att hitta på något, utan skriva i princip om det som är nu och här och på riktigt...
Svar
0
· Visningar
611
Senast: Takire
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 704

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp