Jämställt förhållande

Det löser man iof lätt som kvinna genom att jobba i ett mansdominerat yrke/bransch.
Att det sen inte borde vara sämre betalt inom kvinnodominerade yrken är förstås sant men om jämställdhet är det viktigaste så borde det inte finnas mans/kvinnodominerade yrken alls och då måste både män och kvinnor välja att jobba med andra saker än de traditionella.
Kvinnan jobbar inom mansdominerad branch och har en lön som är bra för en person som "bara" har gymnasieutbildning
 

Liknande trådar

Relationer Jag går och funderar och undrar lite om det finns roliga solskenshistorier om relationer som återuppstått? Jag har tex ett ex sen...
2
Svar
22
· Visningar
2 464
Senast: lingonben
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
6 679
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 253
Senast: Amha
·
Skola & Jobb Jag vet att detta är en fråga som ligger många varmt om hjärtat och kan förstå varför. Men för mig är det ingen självklarhet. Frågan är...
2 3
Svar
49
· Visningar
2 839
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp